מחלה נוירולוגית קשורה בסיבוכים חמורים של שפעת בילדים (JAMA)

ילדים עם מחלה נוירולוגית ונוירומוסקולרית (Neurologic and Neuromuscular Disease NNMD) מצויים בסיכון מוגבר לפתח אי ספיקה נשימתית כאשר הם מאושפזים בעקבות שפעת.

ממצאים אלו תומכים בהמלצות האחרונות שפורסמו ע”י Advisory Committee on Immunization Practice (ACIP) לפיהם ילדים עם NNMD צריכים לקבל חיסון שנתי לשפעת.

התוצאות מבוססות על מחקר שכלל 745 ילדים שאושפזו בעקבות שפעה בבית החולים לילדים בפילדלפיה, במשך 4 עונות שפעת עוקבות. החוקרים התמקדו בהשפעה של מצבים רפואיים כרונים שונים על התפתחות סיבוכי שפעת חמורים. בנוסף למצבים אחרים הנחשבים כסיכון גבוה ע”י ACIP, החוקרים כללו במחקרם גם את NNMD.

ב-43% מהנבדקים היה לפחות מגורם סיכון אחד, 12% מהילדים סבלו מ-NNMD.

אי ספיקה נשימתית התפתחה ב-32 ילדים (4.2%). ניתוח רב-משתני הרבה כי NNMD, מחלת ריאות כרונית שאינה אסטמה ומחלת לב היו גורמי סיכון בלתי-תלויים לאי ספיקה נשימתית עם Odds Ratio של 6, 4.8 ו-4, בהתאמה.

בהתבסס על המודל הרב-משתני, החוקרים מעריכים כי הסיכוי לאי ספיקה נשימתית בילדים עם NNMD עמד על 12%. עבור מחלת ריאות כרונית עמד הסיכון לאי ספקה נשימתית על 9% ואילו עבור מחלת לב היה 8%.

תוצאות אלו תומכות בהחלטת ACIP להוסיף NNMD לרשימת המצבים עבורם מומלץ לבצע חיסון שפעת אחת לשנה. יש ליידע נוירולוגים ורופאי ילדים לסיכון המוגבר לאי ספיקה נשימתית ולחשיבות החיסון לשפעת בילדים עם NNMD.

JAMA 2005;294:2188-2194.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה