formoterol עשוי למנוע החמרות במצב האסטמה (Chest)

על-פי ממצאים שפורסמו לאחרונה, formoterol מפחית את הדלקת הנאוטרופילית בדרכי האוויר בחולים הסובלים מאסטמה מתונה, דבר המונע החמרות במצב האסטמה.

החוקרים מסבירים כי רמות הנאוטרופילים בדרכי האוויר מוגבהות בחולים הסובלים מאסטמה חמורה ובמהלך התקפים. הם מוסיפים כי בעוד אגוניסטי ביתא-2 יכולים להשפיע על תיפקוד הנאוטרופילים בתרבית, לא ידוע האם הם משפיעים על הדלקת הנאוטרופילית בגוף החולים.

החוקרים השוו את השפעותיו של טיפול ב-formoterol במהלך 4 שבועות (Turbohaler, 24 mcg bid) להשפעות מתן הפלצבו על רמות ה-IL-8 וספירות הנאוטרופילים ב-sputum בקרב 15 חולי אסטמה.

4 שבועות של טיפול באמצעות budesonide במינון של 400mcg bid נוספו לבסוף לצורך השוואת השפעת הטיפול האנטי אינפלמטורי הסטנדרטי. במחקר האקראי, כפול-הסמיות בעל מבנה crossover זה השתתפו חולים בגילאי 19-51 שנים.

החוקרים השתמשו ב-dry wedge spirometer לצורך מדידת ה-FEV1 וה-FVC. הם מדדו את הערכים בתחילת הניסוי וכעבור 15 דקות של מנוחה והשתמשו בקריאה הגבוהה ביותר מתוך 3. הערכים נמדדו לאורך תקופת סריקה בת שבועיים לפני הניסוי הראשון ובמהלך כל ביקור לפני אינדוקצית ה-sputum. החוקרים מדדו גם את הריאקטיביות של הסימפונות וביצעו בדיקת methacholine PC20.

בהשוואה לפלצבו, הפחית הטיפול באמצעות formoterol באופן מובהק סטטיסטית את רמות ה-IL-8 ואת מספרי הנאוטרופילים. ההפחתה ברמות ה-IL-8 ב-sputum נמצאה בהתאמה מובהקת סטטיסטית למספר הנאוטרופילים, דבר המעיד כי ה-formoterol עשוי להאט את תהליכי הדלקת הנאוטרופילית בדרכי האויר בחולי אסטמה באמצעות עיכוב ייצור IL-8.

החוקרים מסכמים כי הממצאים מעידים שטיפול באמצעות formoterol עשוי להוות תוספת שימושית לטיפול המשלים באמצעות קורטיקו-סטרואידים בשאיפה בקרב חולים הסובלים מאסטמה מתונה, במיוחד בקרב חולים הסובלים מהחמרות בשל דלקת נאוטרופילית.

לידיעה במדסקייפ

Chest 2005;128:1936-1942.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה