אנברל מפחית נזק לסחוס במטופלים עם אנקילוזינג ספונדיליטיס (J Rheumatol)

לפי מחקר חדש עולה, כי טיפול באטנרספט (ENBREL), נוגד TNF-alpha, מפחית פירוק קולגן ומשפר ריפוי במטופלים עם אנקילוזינג ספונדליטיס (AS). לפי החוקרים, תועלת דומה ניצפתה גם בשימוש באינפליקסימב (REMICADE), תרופה עם פעילות דומה.

מחקרים קודמים כבר הראו, כי טיפול בנוגדי TNF-alpha יכול להפחית את הנזק המבני, במטופלים עם דלקת פרקים שגרונית (RA). במחקרים אלו, החוקרים השתמשו במדדים רדיולוגים על מנת להעריך את יעילות הטיפול. ב- AS, מדדים רדיולוגים אינם רגישים מספיק, ולכן במחקר זה, החוקרים העריכו את יעילות הטיפול בעזרת סמנים ביולוגים לנזק לסחוס.

המחקר כלל שתי קבוצות בדיקה: 18 מטופלים השתתפו בבדיקה של יעילות הטיפול באטנרספט לעומת הטיפול בפלצבו ו- 14 מטופלים שלא הגיבו לטיפול שיגרתי טופלו באינפליקסימב.

בקבוצת הבדיקה הראשונה, טיפול באטנרספט היה קשור בהפחתה משמעותית ברמות של C2C, סמן של פירוק קולגן, ובעלייה ברמות של אפיטופ 846, סמן לתהליך ריפוי. השינויים ב- C2C, התאימו לשינויים שניצפו בסמנים דלקתיים שיגרתיים, כמו שקיעת דם ו- CRP.

בקבוצת הבדיקה השנייה, לא ניצפו שינויים ב- C2C אחרי טיפול באינפליקסימב, אך היתה ירידה ברמות של מטלופרוטאינאזות 1 ו- 3, שתיהן קשורות בנזק מבני.

החוקרים מסכמים, כי תוצאות המחקר מראות על שיפור בסמנים הביולוגיים אחרי טיפול בנוגדי TNF-alpha ל- AS. החוקרים קוראים לביצוע של מחקרים נוספים, על מנת לאשר את תוצאות המחקר.

J Rheumatol 2005;32:1911-1917.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה