היפוגליקמיה חמורה משפיעה על התפקוד הקוגניטיבי בילדים (Diabetes Care)

ממחקר חדש עולה כי התקפי היפוגליקמיה חמורה, בעיקר בגיל צעיר, עלולים לפגוע בזיכרון המרחבי בילדים עם סכרת מסוג 1.

המחקר בדק ותומך בהשערה הנפוצה לפיה היפוגליקמיה חמורה בגיל צעיר היא גורם סיכון גדול יותר לפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי מאשר היפוגליקמיה בשלב מאוחר יותר בחיים. החוקרים התמקדו רק בזיכרון המרחבי לאחר שמחקרים קודמים הוכיחו כי הוא רגיש להתקפי היפוגליקמיה חוזרים.

החוקרים בחנו את הנתונים של 3 מחקרים עצמאיים שכללו 103 ילדים בגילאי 6-18חולי סכרת ו-60 נבדקים בקבוצת ביקורת. המדדים הקוגניטיבים שנבחרו כללו הערכה של זיכרון מרחבי קצר (5 שניות) וארוך (60 שניות) ותגובות. המבחנים כללו היזכרות במיקומים ותגובה לצורות שהוצגו על מסך מחשב.

בילדים שעברו מעל 3 התקפי היפוגליקמיה חמורה נרשמה ירידה במדדי התגובה המרחבית הארוכה. דבר זה היה נכון בעיקר כאשר ההתקפים החלו לפני גיל 5. הגיל בו התפתחו הסכרת והיפרגליקמיה כרונית לא השפיעו על התפקוד.

לסיכום, החוקרים טוענים כי המוח המתפתח בגיל צעיר עשוי להיות פגיע יותר מהמוח הבוגר לאפקט השלילי של היפוגליקמיה חמורה. עם זאת, הם מוסיפים כי דרוש מחקר נוסף בכדי לקבוע כיצד אפקט זה משפיע על חיי היומיום. ייתכן שבסופו של דבר מידע זה ישמש להערכת היתרונות והסיכונים של איזון הדוק של רמות הסוכר בגילאים צעירים מאוד.

Diabetes Care 2005;28:2372-2377

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה