סרונו משלמת קנס של 704 מיל’ $ בארה”ב על רקע עבירות בשיווק ופרסום שביצעה בהקשר ל-Serostim, הורמון גדילה לטיפול באיידס (אתר החברה)

סרונו הגיעה לפשרה עם בית הדין האמריקאי לפיו תשלם קנס בסכום עתק של 704 מיל’ $ בגין עבירות הנוגעות לשיווק ופרסום לא תקינים שביצעה חברת הבת האמריקאית של הקונצרן השוויצרי בהקשר לתכשירה לטיפול באיידס, ה-Serostim. בדו”חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה כללה החברה הפרשה לכיסוי עלות של 725 מיל’ $ בגין העבירות הנ”ל.

בניגוד לדיווחים קודמים ההסדר בין סרונו למשרד המשפטים האמריקאי, ה-DOJ אינו מוציא את סרונו מהאפשרות להשתתף בתכניות החזר למבוטחים בתוך ארה”ב. כחלק מההסדר, ה-DOJ יצר מכתב לואי המצהיר שה-DOJ ימנע מלתבוע גורמים כלשהם הקשורים באופן כלשהו לפרשת הסרוסטים, לרבות כל פעילויות השיווק והמכירה של המוצר. החברה מצידה מתחייבת לפעול לפי הסכם לשמירת הגינות. הסדר זה יהיה בתוקף עד אוקטובר 2010 וכולל יצירת תקנות ותכניות הדרכה שסרונו מחוייבת לבצע בתוך הארגון, בתוך תקופת זמן זו.

עם זאת ה-DOJ אינו מסיר את האפשרות להגיש תביעות פליליות בהקשרים של מוצרים אחרים של החברה, אך נכון להיום לא ידוע על תביעות או חשדות כאלה מול סרונו.

בניתוח של אנליסטים המתמחים בחברות פרמצבטיות שהגיע לידנו נטען שלמרות שחשיפה מלאה של המקרה אינה מאירה את הנהלת החברה, תרבותה וצוות העובדים באור חיובי, עדיין אין כל סיבה להאמין שהרווחים העתידיים ועתיד החברה יהיו שונים מהתחזיות הקיימות לחברה. החברה ממשיכה להיות מדורגת כבעלת ערך נסחר נמוך מערכה הריאלי. האנליסטים מעריכים שקצב הגידול של הרביף של סרונו בארה”ב יהיה גבוה מהצפוי כיום ע”י השוק. לדעת אנליסטים אלה, ההערכות בשוק לגידול של תכישירים חדשים לטרשת נפוצה, כמו ה-FTY 720 של נוברטיס הם מוגזמים.

בדיווח באתר החברה של סרונו, שמחה היא לבשר על ההסדר שהושג ועל כך שהפרשה המביכה והלא נעימה מבחינת החברה, נמצאת מאחוריה.

·  The DoJ does not decline criminal prosecution related to other products, but there are currently no disclosed investigations related to other products and we do not believe that such action is likely given the nature of Seronos reproductive health and neurology products.

·  While the full disclosure of the DoJs case does not reflect well on Seronos management, controls, culture or staff, it does not fundamentally give us any reason for us to adjust our future earnings expectations or the markets view of the company.

·  We continue to rate Serono outperform on the basis of its depressed valuation relative to its history and peers, and our belief that the prospects for Rebif growth in the U.S. MS market are underappreciated by investors.  Specifically, we believe that investors overestimate the attractiveness of the likely clinical profile for new agents, such as Novartis FTY 720, and underestimate the time to market for such agents. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה