ארטריטיס כרוני פוגם במנגנוני בקרת הכאב (Arthritis Rheum)

חוקרים קנדיים מדווחים כי מחקרים שנערכו במכרסמים מעידים שארטירטיס כרוני גורם ל-downregulation בביטוי הרצפטורים המממלאים תפקיד חשוב במנגנוני בקרת הכאב.

אחד החוקרים, ד”ר McDougall, מסביר כי מה שעשוי לסייע בהקלה בכאב במהלך השלב האקוטי של המחלה לא ישפיע בהכרח באותו אופן במקרים של ארטריטיס כרוני ולכן יתכן שעלינו לשנות את אסטרטגיות הטיפול בהתאם.

החוקרים בדקו את השפעותיו של מתן פריפריאלי של פפטיד ה-mu-opioid האנדוגני endomorphin 1 על הכאב במפרק הברך במודל חולדה של ארטריטיס אקוטי וכרוני.

הזרקת endomorphin 1 הפחיתה את פעילות ה-afferent nerve במפרק הברך בתגובה לסיבוב מזיק של המפרק בשיעור של 75% בברכיים התקינות וביותר מ-50% בברכיים שבהם הושרה ארטריטיס כעבור 48 שעות.

ההשפעה משככת הכאב של endomorphin 1 נחסמה באמצעות אנטגוניסט של רצפטור ה-mu-opioid, ה-CTOP. בניגוד לכך, בהזרקה של endomorphin 1 שבוע לאחר השריית מונו-ארטריטיס לא נצפתה השפעה על פעילות ה-afferent nerve במפרק לאחר היפר-רוטציה של הברך.

רצפטור ה-mu-opioid הודגם בברור באמצעות צביעה אימונית בתאי ה-dorsal root ganglion בחולדות נורמליות ובחולדות עם דלקת אקוטית, אך לא נצפתה צביעה כזו בתאי ה-dorsal root ganglion בחולדות עם מונו-ארטריטיס כעבור שבוע אחד וכעבור 3 שבועות.

כמו כן, ביטוי ה-mRNA של רצפטור ה-mu-opioid לא נבדל בין חולדות נורמליות לחלודות הסובלות מדלקת אקוטית, אך ביטוי ה-mRNA פחת באופן ניכר ומובהק סטטיסטית בחיות מחקר שנבדקו 3 שבועות לאחר מתן הטיפול האדג’ובנטי.

ד”ר McDougal מסביר כי הצעד הבא הינו לגלות מדוע רצפטורים אלה נעלמים במהלך ארטריטיס כרוני ולקבוע אלו התערבויות יכולות לשמש בניסיון למנוע תהליך זה.

לידיעה במדסקייפ

Arthritis Rheum 2005;52:3210-3219.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה