סמנים של סיכון לסרטן מתגלים לפעמים ברקמה המוסרת במהלך ניתוח הקטנת חזה

על-פי מצגת שהוצגה השבוע במסגרת הועידה השנתית של ה-American Society of Plastic Surgeons, פתולוגיה בלתי-נורמלית מזוהה לפעמים ברקמה המוסרת במהלך ניתוח פלסטי להקטנת חזה, אפילו בקרב נשים מתחת לגיל 40 שנים. הממצאים מעידים כי מדיניות של בדיקה פתולוגית המוגבלת למקרים של חולות מגיל 40 ומעלה, עלולה למנוע אבחון של חלק מהמקרים.

אחת החוקרות, ד”ר Stueber, מסבירה בראיון כי ברוב בתי החולים קיים חוק הקובע כי כל רקמה המוסרת צריכה להשלח לבדיקה פתולוגית, והשאלה העולה האם ניתן לצמצם עלויות על-ידי מניעת ביצוען של בדיקות לא הכרחיות.

החוקרים סקרו את הרשומות הרפואיות של 300 נשים שעברו ניתוח להקטנה של שני השדיים בין השנים 1991-1999. דגימות רקמה נשלחו למעבדה הפתולוגית לבדיקה ולבחינה היסטולוגית.

ב-36 מהחולות (12%) נמצאו עדויות פתולוגיות בלתי-תקינות המעידות על סיכון מוגבר להתפתחות סרטן שד. גילאי החולות הללו נעו בין 16-73 שנים. 26 מהחולות הוגדרו כמקרים של סיכון נמוך: שינויים אפוקריניים, duct ectasia, היפרפלסיה, sclerosing adenosis או פפילומה.

יתר 10 המקרים הוגדרו כבעלי סיכון בינוני עד גבוה (ductal hyperplasia א-טיפיקלית, lobular hyperplasia א-טיפיקלית, או LCIS). שתיים מתוך 10 חולות אלה היו מתחת לגיל 40 שנים.

החוקרים מסכמים כי הגבלת הבדיקה הפתולוגית בדגימות רקמה מניתוחי הקטנת חזה לנשים מעל גיל 40 שנים תמנע זיהוי של 20% מהמקרים המצויים בסיכון בינוני עד גבוה וכי לא ניתן לקחת סיכון כזה, למרות החיסכון בעלויות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה