תוספים פרוביוטים עשויים לסייע במקרים של Atopic Dermatitis (מתוך Arch Dis Child)

ממחקר חדש עולה כי תוספים של Probiotic Lactobacillus Fermentum עשויים לשפר את היקף וחומרת דלקת אלרגית של העור (Atopic Dermatitis) בילדים צעירים הסובלים מהצורה המתונה או החמורה של המחלה.

החוקרים בדקו את השפעות פרוביוטים על דרמטיטיס חמורה ומתונה בקרב 53 ילדים בגילאי 6-18 חודשים. הילדים חולקו באקראי לטיפול במוצר פרוביוטי מסחרי (L fermentum VRI-033 PCC; Probiomics) או פלסבו, פעמיים ביום במשך 8 שבועות.

49 מהילדים (88%) טופלו בקורטיקוסטרואידים מקומיים ו-54% נחשפו לאנטיביוטיקה בעבר. 28 ילדים (50%) צרכו יוגורט באופן קבוע.

החוקרים ניתחו את התוצאות לאחר 16 שבועות. המדד העיקרי שנבדק היה השינוי בחומרת Atopic Dermatitis לפי מדד Severity Scoring of Atopic Dermatitis (SCORAD). מדד נוסף כלל את השינוי באיכות חיי המשפחה, שינוי בשימוש בקורטיקוסטרואידים והתרשמות ההורים מהטיפול.

בקרב ילדים שטופלו במוצרים פרוביוטים נרשמה ירידה משמעותית במדד SCORAD, אך לא במטופלי הפלסבו (P=0.03). סה”כ, לאחר 16 שבועות, נרשם שיפור במדד SCORAD ב-24 מהילדים שטופלו בפרוביוטים (92%), בהשוואה ל-17 ילדים (63%) בקבוצת הפלסבו (P=0.01). בזמן סיום המחקר, 14 מהילדים שטופלו במוצרים פרוביוטים (54%) ו-8 מהילדים בקבוצת הפלסבו (30%) סבלו מ-Atopic Dermatitis קלה.

ההורים של ילדים משתי הקבוצות דיווחו על שיפור באיכות החיים. 62% מההורים לילדים שטופלו במוצרים פרוביוטים ו-73% מההורים לילדים שטופלו בפלסבו, אמרו כי ימשיכו לתת לילדיהם את המוצר. שינוי משמעותי בצריכת הסטרואידים לא נרשם באף אחת מהקבוצות.

החוקרים טוענים כי תוספת זו לטיפול הקיים עשויה להיות שימושית ומאוד בטיחותית. לדבריהם, חשוב שההורים ימשיכו בטיפולים האחרים עליהם המליץ הרופא.

בשלב זה, החוקרים ממליצים להמשיך לבחון את ההשפעות האימונולוגיות. כמו כן, הם מקווים לזהות את תפקיד החיידקים האלו וחיידקים אחרים בכל הקשור למניעת מחלות.

Arch Dis Child 2005;90:892-897.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה