מעכב clusterin מעלה הבטחה בטיפול בסרטן הערמונית (J Natl Cancer Inst)

בחולים הסובלים מסרטן הערמונית, טיפול באמצעות OGX-011, a 2′-methoxyethyl antisense oligonucleotide של ה-clusterin, מפחית את ביטוי חלבון זה. במחקר המפורסם לאחרונה מציינים חוקרים קנדיים כי ה-clusterin קשור לעמידות לתרופות ולהתקדמות מחלת הסרטן.

החוקר הראשי, ד”ר Chi, מסביר כי השימוש ב-OGX-11 בטוח בחולים במינונים פעילים ביולוגית ומפחית את ביטוי ה-clusterin בגידולי ערמונית ראשוניים. החוקרים ביצעו מחקר פרמקו-קינטי ופרמקו-דינמי קליני משלב I בו נבדק השימוש בתרופה המעכבת את ביטוי ה-clusterin ומגדילה את יעילות הטיפול התרופתי במודלי xenograft.

החוקרים בדקו 25 חולים הסובלים מסרטן ערמונית מקומי שבהם נמצאו מאפייני סיכון גבוה של המחלה. החולים קיבלו עירויי OGX-011 במינונים הנעים בין 40-640 מ”ג יחד עם חסימה אנדרוגנית. כריתת ערמונית בוצעה בתוך 30-36 ימים לאחר תחילת הטיפול.

החוקרים מדווחים על ירידה בביטוי ה-clusterin בגידולי הערמונית ובבלוטות הלימפה באופן תלוי-מינון. לא נצפו תופעות רעילות המגבילות את מינון התרופה ותופעות הלוואי של הטיפול הוגבלו לרמות 1 או 2. תופעות הרעילות נמצאו קשורות למינון, הופיעו בעיקר במהלך השבוע הראשון ונעלמו עם המשך מתן הטיפול. בין התופעות שעליהן דווח היו אנמיה ולויקופניה מדרגה 1, עליה בחום ותחושת תשישות.

החוקרים מצהירים כי סדרת מחקרים משלב II מתוכננת כיום בחולים הסובלים מסרטן ריאות, סרטן שד, ומסרטן ערמונית גרורתי במהלכה יקבלו החולים OGX-011 במקביל לכמותרפיה הסטנדרטית. הם מסכמים כי המטרה הינה לבדוק האם ההשפעות הביולוגיות של OGX-011 יתבטאו בתועלת בחולים.

לידיעה במדסקייפ

J Natl Cancer Inst 2005;97:1287-1296.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה