יש לשקול בדיקה אימונוכימית של דם סמוי בצואה לסקירת לסרטן קולורקטלי (Gastroenterology)

בדיקות דם סמוי בצואה (FOBT) אימונוכימיות הינם כלי יעיל לסקירת מבוגרים אסימפטומטים לסרטן קולורקטלי, מדווחים חוקרים יפנים. בארה”ב, בדיקות guaiac-based FOBT נמצאות בשימוש נרחב, אך הן אינן רגישות ודורשות הגבלות תזונה. FOBT אימונוכימי רגיש יותר ואינו דורש הגבלות תזונה.

ביפן, FOBT אימונוכימי משמש לסקירת סרטן קולורקטלי למרות קיומם של מעט מחקרים אמינים על מידת דיוק הבדיקה, ציינו החוקרים בגיליון אוגוסט של Gastroenterology.

הם קבעו את הרגישות, הספציפיות, וערך צפי חיובי של FOBT אימונוכימי באמצעות קולונוסקופיה בכל החולים ללא קשר לתוצאות ה-FOBT.

בקרב 21,805 מבוגרים אסימפטומטים אשר עברו FOBT וקולונוסקופיה סימולטנית, FOBT היה חיובי ב-1231 מקרים, עם אחוז של 5.6%.

בהשוואה לממצאי קולונוסקופיה, רגישות FOBT לזיהוי נאופלזיה מתקדמת וסרטן פולשני היתה 27.1% ו-65.8%, בהתאמה. סקירת חוזרת אולי תעלה את רגישות הבדיקה.

ד”ר אליסון מאונ’ קליפורניה ציין במאמר מערכת כי רגישות של 66% לסרטן היא שיפור ניכר לעומת 13%-39% רגישות שדווחה לבדיקת Hemoccult II.

אם אכן לבדיקת FOBT אימונוכימית יש מאפייני ביצוע טובים יותר לעומת בדיקת guaiac, יש להמליץ על השימוש בה לתוכנית הסקירה לסרטן קולורקטלי. יש לשקול תוכניות סקירה הכוללות FOBT אימונוכימי חדש כחלק מהאפשרויות לבדיקות סקירה לסרטן קולורקטלי.

Gastroenterology 2005;129:422-428,745-747

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה