ה”מרדף” אחר ד”ר ברלוביץ מצד דהמרקר נמשך: לטענת העתון לא הביא לידיעת חברי ועדת הסל את העובדה שאשתו עובדת ב-MSD

לאחר שאתמול פורסמה כתבה בדה-מרקר ע”י רן רזניק, לפיה ד”ר ברלוביץ, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות,  מתארח במלון פאר על חשבון חברת פייזר וחברות ציוד אחרות במסגרת כנס האיגוד לניהול רפואי, מפרסם רזניק היום כתבה נוספת לפיה עולה כי המידע על כך שאשתו של ד”ר ברלוביץ מועסקת בתפקיד בכיר בחברת MSD לא הועבר לחברי ועדת הסל, ועדה שברלוביץ שותף לה מטעם משרד הבריאות.

בתגובה ממשרד הבריאות נמסר שד”ר ברלוביץ אינו מנוע מלבצע את תפקידו בועדה, ואף הודיע לחבריה על מקום עבודתה של אשתו, וגם חתם על טופס גילוי נאות.

לכתבה

הערת המערכת: למרות ש-2 כתבות אלה מתחילות לקבל גוון של מסע מכוון יש בכל זאת נקודה שראוייה להתייחסות. אין ספק שעל כל משתתף בדיון בועדת סל הבריאות חלה חובת הגילוי הנאות להודיע לפני דיונים על תרופות/טכנולוגיות ספציפיות, כי עלול להיות לו אינטרס או נגיעה אישית המונעת ממנו להשתתף באותו דיון ספציפי.

זה נכון לחבר ועדה “מן השורה” שקרוב משפחה שלו חולה חס וחלילה באותה מחלה שעל התרופה המטפלת בה מתקיים דיון, וגם קשר משפחתי לגורם שיש לו אינטרס מסחרי בתרופות וטכנלוגיות המועמדות לסל.

שאלת האינטרסים של חברי הועדה עלתה בעבר גם בהקשר של נציגי קופות החולים. האם נציג קופת חולים שכיום, כשתרופה מסויימת אינה נמצאת בסל ונמכרת לחברי הקופה במסגרת הסדרי ביטוח משלים או אחר ברווח כספי נאה לקופה, הוא נטול אינטרס כלכלי/ארגוני בבואו לקחת חלק בדיון הנוגע להכללת אותה תרופה/טכנולוגיה בסל ?…

נראה שיש מקום להקדיש מחשבה עמוקה ורצינית לגבי בחירה נכונה של חברי ועדת הסל. אחד השיקולים החשובים הוא באמת מציאת אנשים שהאינטרסים של תפקידיהם הקבועים והעיקריים אינם עלולים לעמוד בסתירה עם האינטרס הציבורי שאותו הועדה מצווה למלא. ולמצוא כאלה שהם גם מבינים ברפואה, בריאות, כלכלת רפואה – כנראה שלא כל כך פשוט…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה