האם מינון נמוך של Ciclesonide באמצעות MDI יעיל במקרים של אסטמה אטופית קלה? (J Allergy Clin Immunol)

ממחקר חדש עולה כי מינון נמוך של Ciclesonide (80 גרם) יעיל במניעת התכווצות סימפונות ומניעת דלקת אאזונופילית בדרכי האויר, בקרב חולי אסטמה אלרגית קלה.

Ciclesonide, דור חדש של סטרואידים הניתנים בשאיפה, נותר לא-פעיל עד שעובר חיתוך ע”י אסטראזות בריאה. מתן Ciclesonide במינון 800 גרם, באמצעות DPI (Dry Powder Inhaler), פעמיים ביום, מחליש תגובות מוקדמות ומאוחרות בעקבות חשיפה לאלרגן.

החוקרים עקבו אחר 21 נבדקים, לא-מעשנים, שסבלו מאסטמה אטופית קלה, במטרה לבדוק את יעילות מינונים נמוכים יותר של Ciclesonide, הניתן פעם ביום, באמצעות MDI.

הנבדקים חולקו ל-3 קבוצות – מטופלי 40g Ciclesonide, 80g Ciclesonide ופלסבו.

טיפול במינון 80 גרם הביא להחלשת התגובה המוקדמת של דרכי הנשימה לאלרגן, הקטנת הירידה בערכי FEV1 לאחר 24 שעות והקטנת הצטברות אאזוניפילים בדרכי הנשימה.

טיפול במינון 40 גרם הביא להחלשת התגובה המאוחרת, וירידה במדד אאזונופילים בכיח לאחר 24 שעות, אך לא השפיע כלל על התגובה המוקדמת לאלרגן (כיווץ סימפונות, רמות FEV1).

החוקרים מציינים כי מהמחקר ניתן ללמוד אודות המינונים המינמליים של Ciclesonide, הניתן בשאיפה, הדרושים לעיכוב תגובת דרכי הנשימה והאפקט האנטי-דלקתי המקומי ומוסיפים כי דרושים מחקרים נוספים בכדי לקבוע את היעילות הקלינית של המינונים הנמוכים הללו.

J Allergy Clin Immunol 2005;116:285-291

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה