מכשיר לתמיכה קרדיאלית משנה גאומטריית חדר שמאל ומבנה מיוקרדיאלי לאחר אוטם שריר הלב (Circulation)

האם ריסון מכני של חדר שמאל (LV) יכול להשפיע על רימודלינג לאחר אוטם שריר הלב (MI) עדיין לא ידוע. מחקר זה בדק מכשיר לתמיכה קרדיאלית (CSD) על LV ובדק LV וגאומטריית מיוציט ותיפקוד לאחר MI.

כבשים לאחר MI (משקל 35-45 ק”ג, גודל אוטם, 23±2%) עברו באקראי החלפת CorCap CSD או ללא טיפול (n=6 ו-n=5, בהתאמה). 10 כבשים שימשו ביקורת. 3 חודשים לאחר MI, נפח דיאסטולי של LV עלה בקבוצת ה-MI בלבד בהשוואה לביקורת (98±8 לעומת 43±4 מ”ל; P<0.05). בקבוצת MI+CSD, נפח דיאסטולי של LV היה נמוך יותר לעומת קבוצת MI בלבד (56±7 מ”ל, P<0.05) אך היה גבוה יותר מהביקורת (P<0.05). מהירות קיצור מיוציט LV מבודד הופחתה ב-35% לעומת הביקורת (P<0.05) בשתי קבוצות ה-MI. תגובת מיוציט LV בטא אדרנרגית הופחתה עם MI אך חזרה לנורמלי בקבוצת MI+CSD. אורך מיוציט LV עלה בקבוצת MI וירד בקבוצת MI+CSD. תכולת קולגן יחסית עלתה ומטריקס מטלפרוטינאז-9 ירד עם אזור גבול MI בקבוצת CSD.

החוקרים הסיקו כי CSD משנה ביעילות LV ומיוציטים לאחר MI באמצעות מנגנונים תאיים וחוץ תאיים. ממצאים אלו מספקים הוכחה כי אסטרטגיות לא פרמקולוגיות יכולות להפריע לרימודלינג שלילי של LV לאחר MI.

לתקציר הידיעה ב-Circulation. 2005;112:1274-1283

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה