מערכת תזכורת עשויה להפחית שימוש בקטטר (J Qual Patient Safety)

מערכת תזבורת עשויה להפחית שימוש בקטטר לשתן, על פי תוצאות מחקר חדש שפורסם בגיליון אוגוסט של Journal of Quality Patient Safety.

רופאים אחראים להתקנת והוצאת הקטטר, אך לעיתים קרובות שוכחים למי מהחולים יש וכמה זמן יש להם את הקטטר. מערכת התזכורת מסייעת לרופאים לעשות את הדבר הנכון.

המחקר כלל 5,678 חולים ב-4 בתי חולים. שתי המילים המשמשות כתזכורת פשוטה מסייעות לצוות בית החולים לזכור כי לחולה יש קטטר, ושתי המילים האחרות משמשות כביקורת.

היחס הממוצע של הזמן בו החולים השתמשו בקטטר עלה ב-15.1% בקבוצת הביקורת אך ירד ב-7.6% בקבוצת המחקר, לאחר התאמה לגיל, מין ומשך שהייה (P = .007). בשתי הקבוצות היתה שכיחות דומה של רה-קטטריזציה.

תזכורת לקטטר עשויה להפוך אוטומטית אם בית החולים ישתמש במערכת הזמנות רופאים ממוחשבת. אך כיוון שבכמעט 90% מבתי החולים בארה”ב אי מערכות כאלו, החוקרים מציעים להשתמש בתזכורות כתובות במקום.

מיגבלות מחקר היו תגובת רופאים נמוכה, והרשמה באמצעות מילה ולא באמצעות חולה.

בכדי להיפטר מזיהומים יש קודם להיפטר ממכשור לא הכרחי, כולל קטטר. במקום לסמוך על זכרון העובדים, המתרכזים במצב החולה ולא במצב הקטטר שלו, ניתן להפחית תמותה ותחלואה הקשורים לזיהומים בדרכי השתן. פתרון זה אפילו יכול לשמש ליישומים אחרים.

לידיעה במדסקייפ

J Qual Patient Safety. 2005;31:455-462

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה