שיעור השרדות ירוד בשל סרטן שד קשור לביטוי גבוה של TRAIL-R2

תוצאות מחקר מעידות כי ביטוי גבוה של TRAIL-R2, רצפטור המצוי על פני שטח התא המעודד מוות תאי, קשור לירידה בשיעורי ההשרדות לאחר סרטן שד. ניתוח של מידע שנאסף במהלך 20 שנות מעקב באמצעות מערכת אנליזה כמותית אוטומטית (AQUATM) לצורך סקירה של משטחי רקמה ב-microarray, סייעה לחוקרים בזיהוי אי-יציבות מוגברת של ביטוי רצפטור ה-TRAIL.

דרוגי ה-AQUATM נמצאו בהתאמה עם משתנים קליניים ופתולוגיים. בנוסף, ביטוי ה-TRAIL-R1 וה-TRAIL-R2 נבדקו גם ב-95 דוגמאות ביקורת. החוקרים מסיקים כי בעוד ביטוי ה-TRAIL-R1 איננו קשור לשיעור ההשרדות, ביטוי גבוה של TRAIL-R2 נמצא בהתאמה חזקה עם שיעור השרדות ירוד.

כמה טיפולים המכוונים לרצפטור TRAIL מצויים כיום בפיתוח, אומר ד”ר Kluger, אחד החוקרים. הוא מסביר כי כמו בטיפולים מכוונים אחרים, חשוב לקבוע באיזה חולים סביר לצפות לתגובה לטיפול וכי ה-AQUATM מאפשרת לבדוק את רמות הביטוי בחולים, דבר המסייע בהתאמת טיפול אישי, בהתאם למאפייני הגידול האינדווידואלי.

מערכת ה-AQUATM מאפשרת מדידה וקביעת מיקום של וריאציות בביטוי חלבונים בתוך הרקמה באופן אוטומטי, עם רמת דיוק גבוהה. המערכת מבוססת על שימוש בהדמיה פלורסנטית עם מיקרוסקופיה אוטומטית וטכנולוגיות microarray.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה