מילה מונעת זיהום בדרכי השתן אך יחס הסיכון-תועלת מוטל בספק (Arch Dis Child)

לפי ניתוח-על שנעשה לאחרונה עולה, כי מילה (חיתוך העורלה) של גברים, מפחיתה את הסיכון לזיהומים בדרכי השתן (UTI), אך יותר מ- 100 ילדים צריכים לעבור מילה, בכדי למנוע UTI אחד. החוקרים ממליצים להגביל את המילה לילדים שנמצאים בסיכון גבוה ל- UTI.

ניתוח-העל כלל 12 מחקרים, שחקרו קרוב ל- 403,000 ילדים וכללו 1,953 מקרים של UTI.

נמצא כי מילה היתה קשורה בהפחתה מובהקת בסיכון ל- UTI, עם יחס סיכויים של 0.13. לפי החוקרים, יחס סיכויים של 0.13 משקף הפחתה משמעותית בסיכון, ואין זה סביר שהוא תוצאה של גורם ממסך.

ניתוח הנתונים הראה, כי יש צורך בטיפול ב- 111 ילדים בריאים, על מנת למנוע מקרה אחד של UTI. שיעור הסיבוכים בפרוצדורת המילה, עומד על בין 2% ל- 10%, ואילו שיעור הסיבוכים כתוצאה מ- UTI אינו ידוע.

החוקרים העריכו שהשכיחות של UTI בילדים בריאים עומדת על 1%, על 10% בילדים עם היסטוריה של UTI ועל 30% בילדים עם רפלוקס בדרגה גבוהה.

החוקרים מסכמים, כי מילה צריכה להישקל בילדים עם היסטוריה של UTI ובילדים עם רפלוקס בדרגה גבוהה, המקרים היחדים בהם נראה שהתועלת עולה על הסיכון שבפרוצדורה.

בפרשנות מצורפת המייצגת את הדעה הרווחת בצפון אמריקה נכתב, כי המסקנות אליהן הגיעו החוקרים שגויות. לדוגמא, מילה שנעשת בילודים כרוכה בשיעור סיבוכים הנע בין 0.2% ל- 0.6%. המחבר מוסיף, כי למילה ישנם יתרונות נוספים לאורך החיים, כגון הפחתה בשיעור סרטן הפין, מחלות מין ואיידס.

בפרשנות שנייה שבאה לייצג את הדעה הרווחת באירופה נכתב, כי קשה להאמין שניתוח הנתונים לפי עלות-תועלת, יוכל להצדיק ביצוע שגרתי של מילה כמניעה של UTI. עם זאת, הכותב ממליץ על ביצוע של מחקרים, שייבדקו את האפשרות של ביצוע מילה לצורך מניעה של הצטלקויות בכלייה.

Arch Dis Child 2005;90:772-774,853-858.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה