משחת tacrolimus מסייעת בטיפול במקרים קשים מסוימים של אקזמה בילדים

מריחת משחת tacrolimus עשויה לסייע בחלק מהילדים הסובלים מאטופיק-דרמטיטיס חמור למדי שאינם מגיבים היטב לקורטיקו-סטרואידים, מדווחים חוקרים במסגרת ה-World Allergy Congress (ה-WAC).

כיום מומלצת המשחה כטיפול בעדיפות שניה בילדים מעל גיל שנתיים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס חמור למדי עד חמור. אולם, רוב המחקרים בחנו את יעילותה רק בהשוואה למשחת vehicle ומידע מועט מאוד קיים אודות יעילותה בהשוואה לקורטיקו-סטרואידים. החוקרים ערכו השוואה בין tacrolimus לבין קורטיקו-סטרואידים כטיפול בילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס.

במחקר השתתפו 41 בנים ו-36 בנות הסובלים מאטופיק דרמטיטיס חמור למדי. טווח הגילאים נע בין 6 חודשים ל-18 שנים; הגיל הממוצע היה 5 שנים.

החוקרים בדקו את יעילותה של משחת tacrolimus בריכוז 0.03% בהשוואה לטיפול הטופיקלי הסטנדרטי באמצעות קורטיקו-סטרואידים. במידה ומשחת ה-0.03% לא השפיעה, נעשה שימוש במשחה בריכוז 0.1%. השימוש במשחה החזקה יותר אינו מאושר בילדים בארצות-הברית ובבריטניה, אך כ-25% מהילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס חמור למדי עד חמור מגיבים לטיפול זה.

ב-81% מתוך 74 הילדים שהשלימו את המחקר הופיע שיפור רב יותר בעקבות שימוש במשחה, בהשוואה לשימוש בקורטיקו-סטרואידים. כשני שלישים מהילדים שהגיבו לטיפול באמצעות tacrolimus הגיבו לטיפול באמצעות משחת ה-0.03% וביתר נדרש שימוש במשחת ה-0.1%.

אחד החוקרים, ד”ר Arkwright, מסביר כי נראה ש-tacrolimus מתאימה לשמש בטיפול בחולים אלה, אך מצין כי לא מדובר בתרופת פלא וכ-20% מהילדים לא יגיבו אליה. הוא מוסיף כי בילדים שנטלו טיפול קורטיקו-סטרואידי לפני הכניסה לניסוי נמצא סיכוי נמוך משמעותית להגיב ל-tacrolimus, דבר המצביע על כך שהטיפול באמצעות קורטיקו-סטרואידים עלול להפחית את הסבירות לתגובה למשחת ה-tacrolimus, ללא תלות בריכוזה.

6 ילדים התלוננו על תחושת צריבה ועל אדמומיות במהלך 3-5 ימים לאחר משיחת ה-tacrolimus, אך כל התופעות הללו נעלמו בתוך שבוע, ולא התרחשו תופעות לוואי חמורות אחרות. ד”ר Arkwright מעריך כי בכ-2%-5% מהילדים הסובלים מאקזמה מופיעות הצורות החמורות יותר של המחלה, ולכן הטיפול באמצעות tacrolimus עשוי להועיל להם.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה