מכשיר מייצב הליכה פשוט עשוי להפחית נפילות בקשישים (J Am Ger Soc)

מכשיר הליכה Yaktrax, מייצב הליכה פשוט, עשוי להפחית נפילות מחוץ לבית, על פי תוצאות מחקר פרוספקטיבי אקראי שפורסם בגיליון יוני של Journal of the American Geriatrics Society.


נפילות עלולות להתרחש בתדירות גבוהה יותר בחורף בגלל מצבי סביבה מסוכנים יותר ומצב ויטמין D תת אופטימלי. שיפור יציבות הליכה במצבים אלו תביא לפחות נפילות ופציעות.


109 מבוגרים בני 65 ומעלה השתתפו במחקר. הם חולקו באקראי למכשיר הליכה Yaktrax או לבוש החורף הרגיל שלהם בחוץ בחורף 2003-2004. גיל ממוצע היה 74.2 שנה.


המשתתפים מילאו יומן נפילות, ותיעדו 93 מעידות בבית, 13 נפילות בבית, 714 מעידות בחוץ, ו-62 נפילות בחוץ במהלך 10,724 ימי יומן. למרות שהסיכון לנפילות ומעידות בבית היה בר השוואה בשתי הקבוצות, הסיכון היחסי של נפילות בחוץ לקבוצת המכשיר היה 0.50 לכל ימי היומן ו-0.61 לימים בהם המשתתפים הלכו רק על שלג וקרח. הסיכון היחסי לקבוצת המכשיר לנפילות בחוץ היה 0.42 (P< 0.03) לימים שבהם הליכה היתה רק על שלג וקרח, וסיכון יחסי לנפילות רציניות ליום הליכה על שלג או קרח היה 0.13.

מתוך 19 נפילות בחוץ, 12 התרחשו כהנבדקים שנרשמו ללבישת המכשיר לא עשו זאת. לא היו פציעות רציניות או שברים באף אחת מהקבוצות. 6 נזקקו לטיפול בשל פציעות לא רציניות בחורף אחד בקבוצת המכשיר. מחיר זוג אחד של YW הוא 20$ כך שניתן לחסוך עלויות באמצעות השימוש בו.


מיגבלות מחקר כלל הערכה בחוסר של ירידה בנפילות בחוץ עם המכשיר YW והעדר כלליות לחולים קשישים שנפלו עם הפנים מטה לעומת אלו שבמחקר.

מכשיר YW עשוי להפחית נפילות מחוץ לבית בחורף, ונפילות ללא פציעה חמורה בקשישים עם היסטוריה של נפילות. נראה כי המכשיר הינו אמצעי לא יקר למניעת נפילות ופציעות לא חמורות בקשישים במהלך החורף.

לידיעה במדסקייפ

J Am Ger Soc. 2005;53:943-947

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה