CT רב-שכבתי טוב כמו MRI בהדמייה של אוטם בשריר הלב (J Am Coll Cardiol)

לפי מחקר חדש עולה, כי טומוגרפיה ממוחשבת רב-שכבתית (MSCT) עם חומר ניגוד, יעילה באותה מידה כמו MRI עם חומר ניגוד, בהערכה של גודל האוטם והויאביליות של שריר הלב, בחולים שעברו אוטם לב חריף.

בראיון לריוטרס אמר אחד החוקרים, כי ל- MSCT יש יתרון בכך שהוא זמין וקל לתיפעול. שימוש ב- MSCT, מאפשר להעריך את הויאביליות של שריר הלב, במספר גדול יותר של חולים.

במחקר השתתפו 28 חולים, עם אוטם בשריר הלב שעברו רה-פרפוזיה. בתוך 5 ימים, החולים עברו גם MSCT (16 חתכים) עם חומר ניגוד וגם MRI עם חומר ניגוד.

גודל האוטם הממוצע ב- MRI היה 31.2% לכל חתך, בהשוואה ל- 33.3% ב- late-enhancement MSCT, ול- 24.5% ב- early-perfusion-deficit MSCT. החוקרים מדווחים, כי היתה התאמה טובה בין ה- late-enhancement MRI ובין ה- late-enhancement MSCT, אך היו הבדלים משמעותיים בין ה- MRI ל- early-phase MSCT.

החוקרים הסיקו, כי ה- late-enhancement MSCT, הוא כלי אמין באותה מידה כמו delayed contrast-enhanced MRI, בהערכה של אוטם בשריר הלב.

הערת המערכת: אנו ממליצים לכם לעיין בהרצאות הכוללות הדמיות וסרטונים מעניינים ביותר, מתוך כנס ה- CT ANGIO שהתקיים לפני מספר חודשים בחיפה.

J Am Coll Cardiol 2005;45:2042-2047.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה