נטילת גלולות למניעת הריון במינון נמוך מפחיתה כאבי וסת (Obstet Gynecol)

ממצאים שפורסמו לאחרונה מעידים כי מתן גלולות למניעת הריון (OCs) במינון נמוך עשוי להקל על כאבי הוסת בנערות מתבגרות. במחקר כפול-סמיות חולקו באקראי 76 נערות בגילאי 19 שנים ומטה, שדיווחו על כאבי וסת מדרגת חומרה בינונית עד חמורה, לקבלת OC (גלולה המכילה ethinyl estradiol במינון של 20 מק”ג ו-levonorgestrel במינון של 100 מק”ג) או לנטילת פלצבו במהלך 3 חודשים.

עם להשלמת מחזור הטיפול השלישי, נתקבלו בקרב נבדקות בקבוצת ה-OC דרוגי כאב ממוצעים נמוך יותר בהשוואה לדרוגים שנתקבלו בנבדקות קבוצת הפלצבו (3.1 לעומת 5.8 ב-Moos Menstrual Distress Questionnaire). בשלב זה הפסיקה הופעת הוסת ב-4 נבדקות בכל אחת משתי הקבוצות.

הכאב הרב ביותר עליו דיווחו נבדקות קבוצת ה-OC היה נמוך מזה שדווח על-ידי נבדקות קבוצת הפלצבו (דרוג כאב ממוצע של 3.7 לעומת 5.4). נבדקות קבוצת ה-OC גם נטלו פחות תרופות נגד כאבים בהשוואה לנבדקות קבוצת הפלצבו.

נבדקות קבוצת ה-OC דיווחו על פחות ימים שבהם חשו כאב כלשהו, על פחות ימים בהם חשו כאב חמור, ועל פחות שעות במהלכן נמשכו הכאבים במשך היום בו הופיע הכאב החמור ביותר. אולם, הבדלים אלה לא נמצאו מובהקים סטטיסטית.

לא נצפו תופעות לוואי חמורות הקשורות לטיפול. שתי נבדקות בקבוצת ה-OC הפסיקו את הטיפול, אחת בשל בחילות והשניה בשל אקנה. נבדקת אחת בקבוצת הביקורת הפסיקה את הטיפול בשל השפעותיו על מצב הרוח.

החוקרים מסכמים כי גלולות למניעת הריון יכולות להוות אפשרות טיפול חשובה במיליוני מתבגרות הסובלות ממורבידיות בשל כאבי וסת ואינן מטופלות כיום.


Obstet Gynecol 2005;106:97-104.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה