דפנסינים בחלב האם עשויים לסייע במניעת העברת HIV ורטיקלית (J Acquir Immune Defic Syndr )

נראה כי אלפא דפנסין, גורם אימוני עם פעילות אנטי HIV מתועדת, משחק תפקיד במניעת העברת איידס בקרב ילודים מונקים, על פי תוצאות שדווחו בגיליון יוני של Journal of Acquired Immune Deficiency Syndromes.

בקרב אימהות מזמביה המודבקות באיידס אשר הניקו את ילדיהן, ריכוזי אלפא דפנסין היו גבוהים במיוחד ב-32 האימהות שלא העבירו איידס לילדיהן בהשוואה ל-52 שילדיהן כן הפכו ל-HIV חיוביים.

נראה כי אלפא דפנסין הוא גורם אנטי אינפקטיבי אחר הנמצא בחלב האם, בקרב רכיבים אימונולוגים רבים אחרים בחלב האם. הוא זוהה בחלב האם, אך תפקידו בהעברה מאם לילדה לא נחקר בברור עד היום.

החוקרים זיהו אלפא דפנסין ב-79% מהדגימות שנבדקו. ריכוזי הפפטיד עלו ככל כעלתה כמות ה-HIV RNA בחלב האם. כמו כן, כמות RNA HIV בחלב האם היתה סמן משמעותי להעברת HIV.

לאחר התאמה לכמות RNA HIV, ריכוז אלפא דפנסין הוריד משמעותית את הסיכון להעברת HIV אימטרפאראטום ופוסטנטלית (יחסי סיכון 0.3).

אלפא דפנסין בחלב אם עשוי להסביר מדוע העברה בצורה זו יחסית אינה יעילה, למרות חשיפה ממושכת של הילודים לוירוס בחלב אם.

עם זאת, כיוון שהרוב עדיין לא ידוע לגבי התהליך המעורב, כולל מדוע אם אחת מייצרת כמויות גבוהות של אלפא דפנסין ואחרת לא, על היועצים להמשיך להציע לאימהות מידע בנושא הסיכונים והיתרונות של הנקה על פי הנסיבות שלהן ובהתבסס על אפשרויות בטוחות יותר.

תוצאות המחקר עקביות עם תוצאות קודמות שהראו כי רמות אלפא דפנסין גבוהות באימהות הנגועות באיידס לאורך זמן ובאנשים שנחשפו ל-HIV ולא נדבקו.

J Acquir Immune Defic Syndr 2005;39:138-142

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה