מחקר מזהה את הילדים שטיפול באמצעות montelukast עשוי להועיל להם

מחקר שהוצג במסגרת ה-World Allergy Congress (ה-WAC) מעיד כי budesonide יעיל יותר מ-montelukast ביצירת הקלה בסימפטומים ובשיפור איכות חייהם של ילדים הסובלים מאסטמה מתונה ועיקשת, אך בחולים נבחרים עדיף להשתמש ב-montelukast.

ד”ר Kendirli, שהציגה את הממצאים, מסבירה כי montelukast עדיף בחולים הסובלים מצפצופים בנשימה או בחולים הסובלים מהתקפי אסטמה המופיעים או מחמירים בעקבות ביצוע פעילות גופנית, אך budesonide עדיף לשימוש בכל יתר המקרים.

במחקר השתתפו 54 חולים בגילאי 6-14 שנים, שאינם מאושפזים ומצבם הרפואי יציב, והם סובלים מאסטמה מתונה ועיקשת. הנבדקים חולקו באקראי לקבלת טיפול בן 12 שבועות באמצעות montelukast דרך הפה, במנה יחידה של 5 מ”ג ליום, או באמצעות budesonide בשאיפה, במינון של 200 מק”ג פעמיים ביום.

לפני תחילת מתן הטיפול התרופתי, נבדקו החולים במהלך תקופה של שבוע. במהלך תקופת הטיפול, עברו החולים בדיקות חודשיות שכללו בדיקה גופנית והערכה של הסימפטומים המופיעים בעקבות ביצוע פעילות גופנית, של חומרת האסטמה, של איכות חייהם ושל תיפקודי הריאות שלהם.

ד”ר Kendirli מסבירה כי בחולים המטופלים באמצעות budesonide הופיעה ירידה גדולה יותר בסימפטומי המחלה ושיפור רב יותר באיכות החיים, בבריאות הנפשית, ובתיפקודי הריאות, בהשוואה לחולים שקיבלו montelukast (ערך P < .01). אולם, montelukast נמצא יעיל יותר בטיפול בהתקפי אסטמה המושרים בשל פעילות גופנית (EIA), היא מוסיפה. לאחר 12 שבועות של טיפול, שיעור הילדים הסובלים מסימפטומי EIA פחת מ-59% ל-7% בקבוצת ה-montelukast (ירידה בשיעור של 52%) ומ-41% ל-26% בקבוצת ה-budesonide (ירידה בשיעור של 15%).

שני הטיפולים הפחיתו את הופעת הסימפטומים של דלקות האף האלרגיות ואת הצורך במתן טיפול תרופתי כנגדם, אך השפעת ה-montelukast היתה גדולה יותר באופן מובהק סטטיסטית  (P = .01). ד”ר Kendirli מציינת גם כי באופן כללי, היתה ההענות לטיפול באמצעות montelukast רבה יותר משום הילדים העדיפו לבלוע גלולה פעם ביום מאשר ללמוד להשתמש במשאף. לדבריה, ל-montelukast תיעוד טוב גם מבחינת בטיחות וסבילות בילדים.

היא ממליצה על שימוש ב-montelukast בחולים בקבוצת גיל זו הסובלים מאסטמה מתונה ועיקשת במידה והם סבולים מהתקפים בעקבות ביצוע פעילות גופנית או מדלקות אף אלרגיות, או במידה והם אינם מצליחים להשתמש במשאף, אך בכך מקרה אחר עדיף להשתמש ב-budesonide.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה