מתן clopidogrel יחד עם סטטינים משפר את התוצאה לאחר תסמונית כלילית אקוטית (Eur Heart J)

דיווח שפורסם לאחרונה מעיד כי מתן טיפול משולב באמצעות clopidogrel ותרופה ממשפחת הסטטינים מסייע בשיפור התוצאות בחולים שחוו תסמונת כלילית אקוטית (acute coronary syndromes או ACS) ללא עליה בסגמנט ה-ST באק”ג.

החוקרים השתמשו במידע שנאסף ב-Global Registry of Acute Coronary Events (ה-GRACE) בכדי לבחון את היתרונות ואת ההשפעות האנטגוניסטיות האפשריות של מתן הטיפול המשולב, בהשוואה למתן clopidogrel בלבד, ב-15,693 חולים שאובחנו באנגינה לא יציבה או באוטם לב ללא עליה בסגמנט ה-ST (הוא NSTEMI).

שכיחות האישפוזים החוזרים ומקרי השבץ במהלך התקופה בין השחרור מבית החולים ועד ל-6 חודשיםלאחר הארוע האקוטי לא נבדלו באופן מובהק סטטיסטית בין שתי קבוצות הטיפול, אך שיעור התמותה במהלך 6 חודשים הוכפל בקבוצה שטופלה באמצעות clopidogrel בלבד, בהשוואה לחולים שקיבלו את הטיפול המשולב.

שיעור התמותה במהלך 6 חודשי נותר גבוה יותר בקרב חולים שקיבלו clopidogrel בלבד, לאחר התאמה לגורמי בלבול באמצעות דרוג הסיכון של ה-GRACE ודרוג נטיות החולים. כל ההשוואות שבחנו את שיעורי התמותה הצביעו על יתרון של הטיפול המשולב, כולל אלו שהבחינו בין החולים בהתאם למצב הסוכרת של או בהתאם לשימוש ב-clopidogrel לפני האשפוז בשל ACS.

החוקרים מסיקים כי למתן clopidogrel יחד עם סטטין השפעה סינרגיסטית מובהקת על התוצאה הקלינית בחולים שחוו ACS ללא עליה בסגמנט ה-ST. לכן, הם מסכמים, למרות העדויות לאינטרקציות בין-תרופתיות שליליות שנתקבלו בניסויי in vitro, מעידות תוצאות המחקר הנוכחי כי מתן הטיפול המשולב משפר את התוצאה בחולים אלה.

לידיעה במדסקייפ

Eur Heart J 2005;26:1063-1069.

<!–


–>

לדף התרופה באתר e-med

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה