Donepezil בטוחה לדמנציה הקשורה לפרקינסון, אך תועלתה צנועה (J Neurol Neurosurg Psychiatry)

על פי מחקר חדש, Donepezil היא תרופה בטוחה וסבילה לדמנציה הקשורה לפרקינסון, אך יעילותה מוגבלת.

במחקר, המפורסם ב-Journal of Neurology, Neurosurgery, and Psychiatry, רוב הבדיקות לתיפקוד קוגנטיבי, כולל מדידת תוצאות ראשונית, לא השתפרו משמעותית עם donepezil לעומת פלצבו. יוצאים מהכלל היו הבדיקות Mini Mental State ו-Clinical Global Impression of Change.

טיפול ב-donepezil, מעכב כולין אסטרז, הראה כמשפר תיפקוד קוגנטיבי בחולים עם מחלת אלצהיימר. באמצעות חסימת הפירוק של אצטיל כולין, donepezil יכול בתיאוריה גם לשפר תיפקוד קוגנטיבי בחולי פרקינסון. עם זאת, חלק מהדיווחים הציעו כי טיפול עם תרופות כולינרגיות עלול להחמיר את הסימפטומים המוטורים של פרקינסון.

בכדי לקבוע את ההשפעה של donepezil בחולי פרקינסון עם דמנציה, החוקרים ערכו מחקר שכלל תקופות טיפול של 10 שבועות. 22 נבדקים השתתפו במחקר והתוצאה העיקרית שנמדדה היתה סקלת הערכה קוגנטיבית לחולי אלצהיימר (ADAScog).

טיפול ב-donepezil, במינון 5-10 מ”ג ליום, היה סביל היטב ותופעות הלוואי היו קלות. בנוסף, לא היתה הוכחה כי התרופה החמירה סימפטומי פרקינסון.

למרות שמדד ADAScog השתפר עם donepezil יותר מפלצבו, ההבדל לא היה משמעותי סטטיסטית. donepezil לא שיפר את סקלת Mattis Dementia Rating או Brief Psychiatric Rating Scale.

יש צורך במחקר נוסף בכדי לקבוע האם מעכבי כולין אסטרז יעילים, מהו משך היעילות והאינטראקציות עם תרופות דופמינרגיות ופסיכוטרופיות הנפוצות באובלוסיה זו.

J Neurol Neurosurg Psychiatry 2005;76:903-904,934-939.

לידיעה במדסקייפ

לדף התרופה ב-e-Med<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה