Ibuprofen אינו מועיל במניעת דימום מוחי בתינוקות (Pediatrics)

Ibuprofen (אדקס, אדויל) מניעתי אינו מועיל במניעת דימום תוך חדרי (IVH) בדרגה 2-4 בפגים, על פי מחקר חדש, ולא ניתן להמליצו להתוויה זו.

במחקרים בבעלי חיים, איבופרופן משפר אוטורגולציה של זרימת דם מוחית ומגן על נוירונים מפני עקה חימצונית. בנוסף, שלא כמו indomethacin, שגם הוכיח השפעות אנטי-IVH, איבופרופן אינו משפיע באופן שלילי על תיפקודי כיליה ומערכת העיכול. לכן, שיערו כי איבופרופן עשוי להועיל במניעה או טיפול ב-IVH בפגים.

ד”ר קרלו דני מפירנצה באיטליה ושותפיו העריכו תוצאות של 155 פגים שקיבלו באקראי איבופרופן או פלצבו ב-6 השעות הראשונות לחיים. הממצאים מופיעים בגיליון יוני של Pediatrics.

נוכחות וחומרת IVH נקבעו עד שבוע 40. הצלחת הטיפול הוגדרה כחוסר IVH או מחלה בדרגה I.

איבופרופן לא מנע IVH בדרגה 2-4. למעשה, אחוז IVH היה מעט גבוה יותר בקבוצת האיבופרופן לעומת פלצבו: 16% לעומת 13%. Patent ductus arteriosus (אי סגירה של הצינור העורקי ביילוד) היה פחות נפוץ בקבוצת האיבופרופן, אך רק ביום השלישי לחיים.

הקבוצות היו ברות השוואה במונחי תופעות לוואי והיענות.

כיוון שאיבופרופן אינו יכול לשמש אלטרנטיבה ל-indomethacin וטיפול ב-indomethacin עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות, השאלה לגבי מניעה תרופתית של IVH בקרב פגים נשארת קריטית ויש לעשות מאמצים לזיהוי תרופות יעילות אחרות, סיכמו החוקרים.

Pediatrics 2005;115:1529-1535

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה