לידות מוקדמות קשורות לירידה בחדות הראייה מאוחר יותר בילדות (Arch Ophthalmol)

מחקר חדש מראה כי ילדים שנולדו בטרם עת נמצאים בסיכון גבוה לירידה בחדות ראייה מקרוב ורחוק, אפילו לאחר הוצאת ילדים עם רטינופתיה בשל הפרעות נוירולוגיות או לידה מוקדמת.

מחקרים קודמים קשרו בין לידה מוקדמת לבעיות ראייה, אך התרומה הבלתי תלויה של לידה מוקדמת לליקויים עתידיים בראייה לא היתה ברורה.

ד”ר הולמוסטרום משוודיה ושותפיו השוו תוצאות ראייה בילדים בגיל 10 שנים של 216 ילדים שנולדו פגים ו-217 ילדים שנולדו בזמן באותו אזור גאוגרפי ובאותו זמן. חדות ראייה מקרוב ומרחוק הוערכו אמצעות מדדים סטנדרטים.

ממצאי המחקר מופיעים בגיליון יוני של Archives of Ophthalmology.

אפילו לאחר הוצאה מהמחקר של ילדים עם רטינופתיה, לילדים שנולדו הטרם עת היתה ירידה בחדות ראייה מקרוב ומרחוק בהשוואה לילדים שנולדו בזמן (p < .001).

אנליזה נוספת מציעה כי הסיכון לירידה בחדות ראייה היתה הגדולה ביותר בילדים שטופלו עם כריותרפיה. עם זאת, לידה מוקדמת היתה גורם סיכון עצמאי לירידה בחדות ראייה.

ל-2% מהילדים בקבוצת הפגים היו ליקויי ראייה, עם חדות בעין הטובה יותר של פחות מ-20/60. לעומת זאת, לא היו ילדים שנולדו בזמן עם ליקויי ראייה.

למרות שנמצאו תוצאות ראייה טובות באופן כללי בילדים שנולדו בטרם עת, הסיכון לירידה בחדות ראייה היה גבוה יותר בקבוצה זו לעומת ילדים שנולדו בזמן, מסכמים החוקרים.

Arch Ophthalmol 2005;123:825-832

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה