ל-Linezolid עליונות על וונקומיצין בחולים עם זיהום עור חמור (Antimicrob Agents Chemother)

Linezolid (זיווקסיד) יעיל יותר מוונקומיצין לטיפול בזיהומים בעור וברקמות הרכות הנגרמים כתוצאה מהדבקה בחיידקי גראם חיוביים העמידים למטיצילין (CSSTIs) הדורשים אישפוז, מדווחים חוקרים בגיליון יוני של Antimicrobial Agents and Chemotherapy.

החוקרים נתנו באקראי ל-1,200 מטופלים מאושפזים עם CSSTIs זיווקסיד 600 מ”ג כל 12 שעות אורלית או 2 ג’ וונקומיצין לוריד כל 12 שעות.

92.5% מחולי זיווקסיד החלימו בהערכה שנעשתה עד 7 ימים לאחר הטיפול. אחוזי ההחלמה בקבוצת וונקומיצין היו 88.5%. מדדי סימפטומים חזרו לערך הבסיס לאחר 4 ימים ב-70% מהחולים שקיבלו זיווקסיד וב-60.5% מאלו שקבילו וונקומיצין.

ההבדל בין השפעות התרופות היה הברור ביותר בחולים עם אבסס וזיהומים באזורי ניתוח בגלל  S. aureus עמיד למטיצילין (MRSA). בסה”כ, 88.6% מהמטופלים עם זיהום MRSA החלימו עם טיפול בזיווקסיד, בהשוואה ל-66.9% מאלו בטופלו בוונקומיצין.

לא היו הבדלים באחוז תופעות הלוואי שבעקבותיהם הופסק טיפול בין שתי הקבוצות.

החוקרים ציינו כי ניתן לתת זיווקסיד אורלית ותוך ורידית, וכי חלק מהמטופלים נמנעו ממתן לוריד. בהשוואה בין מטופלים שקיבלו זיווקסיד לוונקומיצין תוך ורידי לא היו הבדלים בתוצאות.

החוקרים הסיקו כי תוצאות המחקר מראות כי טיפול בזיווקסיד הינו בטוח, סביל היטב ובעל עליונות לעומת וונקומיצין בטיפול ב-CSSTIs בשל MRSA.

Antimicrob Agents Chemother 2005;49:2260-2266.

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה