ירידה באובדן צפיפות עצם ביד עם Prednisolone בדלקת מפרקים שגרונתית מוקדמת (Arch Intern Med)

נזק לעצם בדלקת מפרקים שגרונתית מתבטא באוסטואופורוזיס וארוזיות מפרקים. Prednisolone הראה כמפחית אחוז הרס מפרקי יד כפי שראה ברדיוגרפיה אך לא הראה כמפחית אחוז אובדן עצם ביד.

במחקר כפול סמיות המשווה Prednisolone אורלי (7.5 מ”ג ליום למשך שנתיים) עם פלצבו, הוערכה צפיפות עצם ביד עם רדיוגרמטריית רנטגן דיגיטלית ב095 חולים עם דלקת מפרקים שגרונתית הקיימת פחות משנתיים.

אובדן ממוצע בצפיפות עצם ביד היה קטן יותר בחוילם שטופלו ב-prednisolone לעומת פלצבו לאחר שנה (0.011 לעומת 0.022 ג’/ס”מ בריבוע, P = .005) ולאחר שנתיים (0.026 לעומת0.039 ג’/ס”מ בריבוע, P = .03). הבדל אחוזי ממוצע באובדן צפיפות מסת עצם ביד היה 2.8% (P = .004) לאחר שנה ו-3.5% (P = .01) לאחר שנתיים. בשנה הראשונה, חלבון C ראקטיבי, סמן לדלקת, נמצא בהתאמה לאובדן עצם ביד בחולים שקיבלו פלצבו אך לא באלו שקיבלו prednisolone, דבר המציע כי  prednisolone שןבר את הקשר בין אובדן עצם לדלקת.

החוקרים ציינו כי זהו המחקר כפול הסמיות האקראי הראשון אשר הראה כי ניתן להאט אובדן צפיפות עצם ביד הקשור למחלה בחולים עם דלקת מפרקים שגרונתית באמצעות prednisolone. הממצאים מציעים כי ניתן לנטרל את ההשפעה המזיקה של deleterious על העצם באמצעות ההשפעה האנטי דלקתית שלו.

Arch Intern Med. 2005;165:1293-1297.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה