אימון משפיע על סיכון למוות קרדיאלי פתאומי

מעט פעילות גופנית עלולה להיות מסוכנת לנשים.

נתונים חדשים מראים כי הסיכון למוות קרדיאלי פתאומי גבוה יותר בנשים המתאמנות מידי פעם לעומת נשים שאינן מתמאמנות אף פעם, אך סיכון זה כמעט ונעלם באמצעות פעילות באופן קבוע, אומר ד”ר וויליאם וואנג בפגישה השנתית של איגוד קצב הלב.

למעשה, הסיכון למוות פתאומי בעקבות פעילות גופנית היה נמוך משמעותית בנשים שעסקו בפעילות גופנית מתונה עד נמרצת 4 שעות בשבוע או יותר לעומת נשים שהתאמנו פחות או בכלל לא.

החוקרים הגדירו פעילות מתונה עד נמרצת ככזו שכוללת לפחות 5 אקוויולנטים מטבולים. לדוגמא: ג’וגיניג, שחייה, הליכה, טניס, רכיבת אופניים, אירובי וכיסוח דשא.

פעילות ידועה כמעלה את הסיכון לאריתמיה חדרית באופן זמני, למרות שהחוקרים מסכימים כי היתרונות הרבים של הפעילות עולים על חסרון זה. מחקר זה הוא הראשון המתמקד על פעילות כטריגר למוות קרדיאלי פתאומי בנשים.

למרות שהמחקר החל ב-1976, הוא לא כלל הערכה עצמית של פעילות עד 1986. כל 2-4 שנים מאז, המשתתפים עידכנו את רמת הפעילות הגופנית שלהם בשאלוני מעקב.

מתוך 69,901 נשים בגיל ממוצע של 57 שנים בתחילת המחקר, ללא היסטוריה של מחלות קרדיווסקולריות, שבץ או סרטן, היו 151 מקרי מוות קרדיאלי פתאומי בין 1986-2004. נאסף מידע על הנסיבות מרישומים רפואיים.

החוקרים הגדירו מוות קרדיאלי פתאומי כמתרחש במהלך או שעה אחרי פעילות גופנית מתונה או נמרצת כקשור לאימון. הסיכון היחסי עלה פי 20.9 בתקופות לא פעילות בקרב נשים שהתאמנו פחות משעתיים בשבוע, בהשוואה לעלייה של פי 3.2 באלו שהתאמנו לפחות שעתיים בשבוע.

כשהדיווחים העצמיים על פעילות עלו, הסיכון למוות קרדיאלי פתאומי, הקשור לפעילות או לא, ירד, אפילו לאחר התאמה ליתר לחץ דם, BMI, היפרליפידמיה וסוכרת.

החוקרים ציינו שהנקודה המכרעת היא כנראה 4 שעות פעילות בשבוע. לנשים העוסקות בפעילות בכמות זו סיכון נמוך באופן ניכר לאורך זמן ללקות במוות קרדיאלי פתאומי לעומת נשים שאינן מתאמנות או מתאמנות פחות.

ד”ר וואנג ציין כי למרות העלייה הזמנית בסיכון למוות קרדיאלי המתרחש בזמן מאמץ, הסיכון המוחלט לאירוע כזה נשאר נמוך מאוד. במהלך תקופת המעקב היו 9 מקרי מוות כאלו. הסיכון הכללי למוות קרדיאלי פתאומי באוכלוסיית המחקר היה מקרה אחד ל-73.2 מיליון שעות מעקב. היה מקרה אחד ל-21.9 מיליון שעות של פעילות גופנית מתונה או נמרצת.

בתחילת המחקר, הרבה לפני שההמלצות בנושא פעילות גופנית שינוי את הגישה האמריקאית, 54% מהמשתתפות במחקר דיווחו על פעילות גופנית של פחות משעה בשבוע. רק 31% דיווחו על 2 בשבוע או יותר של פעילות.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה