אימון משפיע על סיכון למוות קרדיאלי פתאומי

מעט פעילות גופנית עלולה להיות מסוכנת לנשים.

נתונים חדשים מראים כי הסיכון למוות קרדיאלי פתאומי גבוה יותר בנשים המתאמנות מידי פעם לעומת נשים שאינן מתמאמנות אף פעם, אך סיכון זה כמעט ונעלם באמצעות פעילות באופן קבוע, אומר ד”ר וויליאם וואנג בפגישה השנתית של איגוד קצב הלב.

למעשה, הסיכון למוות פתאומי בעקבות פעילות גופנית היה נמוך משמעותית בנשים שעסקו בפעילות גופנית מתונה עד נמרצת 4 שעות בשבוע או יותר לעומת נשים שהתאמנו פחות או בכלל לא.

החוקרים הגדירו פעילות מתונה עד נמרצת ככזו שכוללת לפחות 5 אקוויולנטים מטבולים. לדוגמא: ג’וגיניג, שחייה, הליכה, טניס, רכיבת אופניים, אירובי וכיסוח דשא.

פעילות ידועה כמעלה את הסיכון לאריתמיה חדרית באופן זמני, למרות שהחוקרים מסכימים כי היתרונות הרבים של הפעילות עולים על חסרון זה. מחקר זה הוא הראשון המתמקד על פעילות כטריגר למוות קרדיאלי פתאומי בנשים.

למרות שהמחקר החל ב-1976, הוא לא כלל הערכה עצמית של פעילות עד 1986. כל 2-4 שנים מאז, המשתתפים עידכנו את רמת הפעילות הגופנית שלהם בשאלוני מעקב.

מתוך 69,901 נשים בגיל ממוצע של 57 שנים בתחילת המחקר, ללא היסטוריה של מחלות קרדיווסקולריות, שבץ או סרטן, היו 151 מקרי מוות קרדיאלי פתאומי בין 1986-2004. נאסף מידע על הנסיבות מרישומים רפואיים.

החוקרים הגדירו מוות קרדיאלי פתאומי כמתרחש במהלך או שעה אחרי פעילות גופנית מתונה או נמרצת כקשור לאימון. הסיכון היחסי עלה פי 20.9 בתקופות לא פעילות בקרב נשים שהתאמנו פחות משעתיים בשבוע, בהשוואה לעלייה של פי 3.2 באלו שהתאמנו לפחות שעתיים בשבוע.

כשהדיווחים העצמיים על פעילות עלו, הסיכון למוות קרדיאלי פתאומי, הקשור לפעילות או לא, ירד, אפילו לאחר התאמה ליתר לחץ דם, BMI, היפרליפידמיה וסוכרת.

החוקרים ציינו שהנקודה המכרעת היא כנראה 4 שעות פעילות בשבוע. לנשים העוסקות בפעילות בכמות זו סיכון נמוך באופן ניכר לאורך זמן ללקות במוות קרדיאלי פתאומי לעומת נשים שאינן מתאמנות או מתאמנות פחות.

ד”ר וואנג ציין כי למרות העלייה הזמנית בסיכון למוות קרדיאלי המתרחש בזמן מאמץ, הסיכון המוחלט לאירוע כזה נשאר נמוך מאוד. במהלך תקופת המעקב היו 9 מקרי מוות כאלו. הסיכון הכללי למוות קרדיאלי פתאומי באוכלוסיית המחקר היה מקרה אחד ל-73.2 מיליון שעות מעקב. היה מקרה אחד ל-21.9 מיליון שעות של פעילות גופנית מתונה או נמרצת.

בתחילת המחקר, הרבה לפני שההמלצות בנושא פעילות גופנית שינוי את הגישה האמריקאית, 54% מהמשתתפות במחקר דיווחו על פעילות גופנית של פחות משעה בשבוע. רק 31% דיווחו על 2 בשבוע או יותר של פעילות.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • הפחתת משקל עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות משנית להשמנה (מתוך כנס ה-ADA)

    הפחתת משקל עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות משנית להשמנה (מתוך כנס ה-ADA)

    במבוגרים עם השמנת-יתר המצליחים לרדת במשקל גופם נרשמה ירידה בסיכון להתפתחות ממאירויות על-רקע השמנה, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך כנס ה-American Diabetes Association. החוקרים השלימו מחקר תצפיתי, רטרוספקטיבי, שכלל נתונים אודות 105,472 מבוגרים עם השמנה ובחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות ממרפאת קליבלנד בין 2000 עד 2022. נתוני מדד מסת גוף נאספו אודות כל משתתף והחוקרים […]

  • טיפול ב-Fenofibrate עשוי להאט התקדמות מחלה עינית סוכרתית (NEJM Evid)

    טיפול ב-Fenofibrate עשוי להאט התקדמות מחלה עינית סוכרתית (NEJM Evid)

    טיפול ב- Fenofibrate מלווה בירידה משמעותית בסיכון להתקדמות מקולופתיה ורטינופתיה סוכרתית, כך עולה מתוצאות מחקר LENS (או Lowering Events in Non-proliferative Retinopathy in Scotland) שהוצגו במהלך כנס ה-American Diabetes Association ופורסמו במקביל ב-NEJM Evidence. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי רטינופתיה סוכרתית הינה האחד מחמשת הגורמים המובילים לאובדן ראיה ברחבי העולם והגורם השני במבוגרים בגיל העבודה […]

  • שכיחות גבוהה של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם היפראלדוסטרוניזם ראשוני (J Clin Endocrinol Metab)

    שכיחות גבוהה של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם היפראלדוסטרוניזם ראשוני (J Clin Endocrinol Metab)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה שכיחות גבוהה של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם אבחנה של היפראלדוסטרוניזם ראשוני, כאשר זוהה קשר הדוק בין הפרעת הנשימה בשינה ובין היפרפילטרציה כלייתית. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את השכיחות של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם היפראלדוסטרוניזם ראשוני ולהעריך את […]

  • גורמי סיכון לתמותה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ואנדוקרדיטיס זיהומי (Int J Cardiol)

    גורמי סיכון לתמותה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ואנדוקרדיטיס זיהומי (Int J Cardiol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי שיעורי התמותה משנית לאנדוקרדיטיס זיהומי במבוגרים עם מחלת לב מולדת הם נמוכים, אך טיפול שמרני במקרים אלו מלווה בסיכון הגבוה ביותר לתמותה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלת לב מולדת זרימת דם טורבולנטית חריגה מלווה בסיכון הגבוה ביותר לאנדוקרדיטיס זיהומי. למרות התקדמות באבחנה וטיפול, […]

  • היסטוריה של הפלות חוזרות מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות דמנציה (Eur J Epidemiol)

    היסטוריה של הפלות חוזרות מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות דמנציה (Eur J Epidemiol)

    בנשים עם היסטוריה של הפלות חוזרות תועד סיכון מוגבר להתפתחות דמנציה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Journal of Epidemiology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עוד ועוד עדויות מצביעות על הקשר בין היסטוריה פוריות ורביה, כולל גיל הופעת מחזור ווסת ראשון, ולדנות וגיל בעת הופעת מנופאוזה, ובין הסיכון להתפתחות דמנציה. עם זאת, אין […]

  • משלב פעילות גופנית עם Liraglutide עשוי לסייע בשימור איכות העצם במהלך ירידה במשקל (JAMA Netw Open)

    משלב פעילות גופנית עם Liraglutide עשוי לסייע בשימור איכות העצם במהלך ירידה במשקל (JAMA Netw Open)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי משלב פעילות גופנית עם טיפול ב-Liraglutide מהווה גישה יעילה להפחתת משקל המשמרת את צפיפות העצם באתרים בעלי חשיבות קלינית. החוקרים מדנמרק השלימו ניתוח משני של תוצאות מחקר אקראי קודם שכלל 195 חולים (גיל ממוצע של 42.82 שנים) עם השמנת-יתר וללא סוכר, אשר קיבלו טיפול להפחתת […]

  • מחלת כליות כרונית בשלב מתקדם מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים מבוגרים (Kidney Med)

    מחלת כליות כרונית בשלב מתקדם מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים מבוגרים (Kidney Med)

    במאמר שפורסם בכתב העת Kidney Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים מבוגרים שלקחו חלק במחקר SPRINT, קצב פינוי גלומרולארי נמוך ללא אלבומינוריה מלווה בסיכון מוגבר לתמותה, אך ללא סיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימת מחלוקת באשר לסיווג KDIGO (או Kidney Disease: Improving Global Outcomes) של מחלת […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה