סקירה בעזרת CT ו- PET עוזרת בגילוי מוקדם של סרטן ריאה (Am J Respir Crit Care Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי בדיקת סקר שכוללת הדמייה ע”י CT ו- PET, יעילה בגילוי מוקדם של סרטן ריאה, ויכולה למנוע שימוש לא נחוץ בפעולות חודרניות למחלה שפירה. מחקרים קודמים הראו, כי הדמייה בעזרת CT יכולה לעזור בגילוי מוקדם של סרטן ריאה, אך היה חשש לגבי מקרים רבים בהם יהיה איבחון שגוי ופעולות חודרניות לא נחוצות.

במחקר השתתפו 911 אנשים בסיכון גבוה לסרטן ריאה. החוקרים העריכו את הנבדקים פעם בשנה בעזרת CT ספירלי. במיקרים של נודולות ללא הסתיידות גדולות מ- 5 ממ בוצעה עוד בדיקת CT, ובמיקרים של נודולות גדולות מ- 10 ממ או נודולות עם עדות לגדילה, בוצעה בדיקת PET.

שיעור האנשים עם נודולות לא מסויידות, בגודל של מעל 5 ממ ובגודל של מעל 10 ממ, היה 14% ו- 3.6% בהתאמה. בדיקת הבסיס הביאה לאיבחון ב- 11 מיקרים של סרטן ריאה של תאים לא קטנים (NSCLCs), ובמיקרה אחד של סרטן ריאה של תאים קטנים. בדיקות עוקבות גילו עוד שני מיקרים של NSCLCs.

החוקרים מדווחים, כי כל ה- NSCLCs התגלו בשלב מוקדם, וכי הדמייה בעזרת ה- PET עזרה לקבוע את האתיולוגיה ב- 19 מתוך 25 נודולות לא ברורות. בשילוב עם בדיקת CT, הרגישות וערך החיזוי השלילי של בדיקת ה- PET הגיעו ל- 100%.

לדברי החוקרים, סקירה לסרטן ריאה יכולה לשפר את הסיכוי לריפוי, מכיוון שגילוי מוקדם של המחלה משפר את הפרוגנוזה באופן משמעותי.

Am J Respir Crit Care Med 2005;171:1378-1383.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה