בדיקת האולטראסאונד עדיפה באיבחון של תסמונת מנהרת שורש כף היד

לפי מחקר חדש עולה, כי בדיקת האולטראסאונד היא חלופה אפשרית ל- MRI ו- EMG, באיבחון של תסמונת מנהרת שורש כף היד (CTS). המחקר הוצג בקונגרס האירופאי השנתי לראומטולוגיה.

לדברי החוקרים, בדיקות ה- MRI וה- EMG כרוכות באי נוחות לחולים, הן יקרות ואינן תמיד זמינות. בדיקת האולטראסאונד היא בדיקה נוחה, זמינה וזולה יותר.

החוקרים אספו בדיקות אולטראסאונד של 52 חולים שאובחנו כסובלים מ- CTS ב- EMG, ובדיקות אולטראסאונד של 22 אנשים בריאים. החוקרים העריכו את האקוגניות, העובי והמבנה של העצב התיכון (median nerve), וציינו סיבות ניראות לעין ללחץ על העצב. כמו כן, החוקרים מדדו את שטח החתך של העצב, ואת דרגת הכניסה של העצב למנהרת שורש כף היד.

נמצא כי ב- 83% משורשי כף היד עם CTS שנבדקו, היתה פחות אקוגניות והיתה הגדלה של העצב התיכון לפני מנהרת שורש כף היד. שטח החתך הממוצע של העצב התיכון ב- CTS היה 16 ממ², לעומת 8.3 ממ² באנשים בריאים.

כאשר החוקרים השתמשו ב- EMG כסימוכין, נמצא כי לשטח חתך של מעל 9.3 ממ² היתה רגישות של 92%, סגוליות של 98% ודיוק של 97.8% באיבחון של לחץ על העצב.

החוקרים מדווחים כי ב- 16% מהמקרים, רק האולטראסאונד הצליח לזהות את הסיבה האפשרית ללחץ על העצב.

החוקרים הסיקו, כי לצורך איבחון של CTS יש להשתמש באולטראסאונד תחילה, ולהשתמש ב- MRI וב- EMG רק במידה ונידרשים פרטים נוספים.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה