לרקנידיפין (ווזודיפ) משפר תפקוד כליתי בחולים עם אי ספיקת כליות כרונית ויתר לחץ דם (Renal Failure)

לפי מחקר חדש עולה, כי טיפול בלרקנידיפין (VASODIP) בחולים עם אי ספיקת כליות כרונית (CRF), שאינם מאוזנים היטב עם טיפול במעכבי ACE ומעכבי אנגיוטנסין II, מביא לשיפור משמעותי באיזון לחץ הדם ובנוסף החוקרים מדווחים, כי ללרקנידיפין יש השפעה חיובית גם על תפקוד הכליות ועל פרופיל השומנים.

במחקר השתתפו 175 חולים עם   CRF, שקיבלו טיפול במעכבי ACE או במעכבי אנגיוטנסין II, עם ערכי לחץ דם גבוהים מהמומלץ בחולים עם CRF (130/85 ממ כספית). החולים טופלו בלרקנידיפין ועברו הערכה קלינית, שכללה בדיקת רמות הקראטינין בסרום ופינוי קראטינין באמצעות איסוף שתן למשך 24 שעות , 1, 3 ו- 6 חודשים אחרי תחילת הטיפול.

נמצא כי לחץ הדם הממוצע של החולים, ירד באופן מובהק מ- 162/93 ממ כספית, ל- 132/78 ממ כספית. מבין החולים, 88.1% הראו ירידה מובהקת בלחץ הדם. שבעה חולים התלוננו על תחושות לא נעימות כתוצאה מהטיפול, לא היו מקרים של בצקת ושיעור החולים שסבל מתופעות לוואי הקשורות בווזודילטציה היה נמוך ביותר (1.48%).

החוקרים מדווחים כי בביקור האחרון רמות החלבון ירדו משמעותית  p=0.015)). בנוסף נצפתה ירידה ברמות הכולסטרול בדם בעקבות הטיפול.

החוקרים טענו, כי ללרקנידיפין יש השפעה נוגדת לחץ דם חזקה בחולים עם CRF. לרקנידיפין הפחית רמות חלבון ומנע התדרדרות בתפקוד הכליתי בשילוב עם מעכבי ACE או מעכבי אנגיוטנסין II, וזאת יש לזכור במטופלים שרובם עם CRF בדרגה בינונית וקשה שאיבדו לפני כניסתם למחקר למעלה מ 50% מתפקוד הכליה. הטיפול נסבל היטב ואף נצפתה השפעה מפתיעה על פרופיל השומנים.

Ren Fail. 2005;27(1):73-80

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה