בטיחות ויעילות השימוש ב-fluticasone propionate בילדים צעירים מאוד הסובלים מסימפטומי אסטמה עיקשת (Respir Med)

תוצאתיו של מחקר שפורסם לאחרונה מעידות כי fluticasone propionate (או FP) הינו טיפול יעיל בסימפטומי אסטמה עיקשת כרוניים בילדים צעירים מאוד.

החוקרים בחנו את בטיחות ויעילות הטיפול בקרב ילדים בגילאי 12-47 חודשים הסובלים מסימפטומים עיקשים או חוזרים ונשנים של מחלת האסטמה. במחקר רב מרכזי, כפול סמיות ומבוקר באמצעות פלצבו זה, השתתפו 160 ילדים שחולקו באקראי לקבלת טיפול באמצעות FP (כ-100mug bd) או לקבלת פלצבו (כ-2puffs bd) במהלך 12 שבועות.

נקודת הסיום העיקרית של המחקר היתה אחוז התקופות בנות ה-24 שעות ללא הופעת סימפטומים. במהלך השבועות 1-12 נתקבל בחולים שטופלו באמצעות FP אחוז גבוה באופן מובהק של פרקי זמן כאלו, בהשוואה לחולים שקיבלו פלצבו (odds ratio 0.53; 95%CI 0.29-0.95; P=0.035). בהשוואה למצב בתחילת המחקר, שבו כל החולים היו סימפטומטיים במהלך 21 ימים מתוך 28 ימים לפחות, נמצא השיפור שווה ערך לתקופה נוספת בת 24 שעות ללא סימפטומים בכל שבוע.

בחולים שקיבלו FP נמצא גם שיעור גבוה יותר באופן מובהק סטטיסטית של פרקי זמן בני 24 שעות ללא צפצופים או שיעולים, עם ערך OR עבור השינוי בעקבות מתן הטיפול, המתאים לתוספת שני פרקי זמן ללא צפצופים ופרק זמן אחד ללא שיעולים בכל שבוע.

הטיפול באמצעות FP נסבל היטב ותופעות לוואי דומות דווחו בקרב נבדקי שתי הקבוצות. יחס ה-cortisol-creatinine בשתן היה נמוך מעט בקרב החולים שטופלו באמצעות FP לאחר 12 שבועות הטיפול, אך ללא השלכות קליניות.

Respir Med. 2005 May 22

קישור לדף התרופה באתר e-med

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה