גירוי מגנטי חוזר דרך הגולגולת יעיל בטיפול בכאב נוירופטי (J Neurol Neurosurg Psychiatry)

לפי מחקר חדש עולה, כי גירוי מגנטי חוזר דרך הגולגולת (rTMS) יעיל כטיפול בכאב נוירופטי, ובמיוחד בטריגמינל נוירלגיה (TGN) ובכאב אחרי שבץ מוחי (PSP). לדברי החוקרים, ידוע כי מחזור בודד של rTMS מעל לקורטקס המוטורי, מביא להקלה קצרת טווח בכאב כרוני. מחקר זה בא לבדוק, האם 5 ימי טיפול ב- rTMS יכולים להביא להקלה ממושכת יותר בכאב הנוירופטי הכרוני.

במחקר השתתפו 48 מטופלים, מתוכם 24 סבלו מ- TGN ו- 24 סבלו מ- PSP. ארבעה עשר מתוך 24 החולים בכל קבוצה, הוקצו אקראית לקבלה של 5 ימי טיפול ב- rTMS, כאשר 10 החולים הנותרים קיבלו טיפול בגירוי דמה. החוקרים העריכו את תוצאות הטיפול, בעזרת בדיקה של מדד לכאב (VAS) ומדד לתסמינים נוירופטים (LANSS) לפני הטיפול, בזמן הטיפול ושבועיים אחריו.

נמצא כי בשתי הקבוצות, החולים שקיבלו טיפול ב- rTMS אמיתי, הראו שיפור גדול יותר בתוצאות של שני המדדים, גם שבועיים אחרי הטיפול. לא דווח על תופעות לוואי לטיפול.

החוקרים הסיקו איפוא, כי 5 ימי טיפול ב- rTMS מעל לקורטקס המוטורי, מביאים להקלה ממושכת בכאב, בחולים עם TGN ו- PSP. החוקרים כותבים, כי עדיין לא ידוע מהו המנגנון דרכו טיפול זה מועיל. השערה אחת מדברת על שינויים בזרימת הדם, באיזורים שונים במוח.

J Neurol Neurosurg Psychiatry 2005;76:761; 833-838

 

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה