Isotretinoin עשוי להפחית דכאון בילדים עם אקנה (Arch Dermatol)

טיפול ב-Isotretinoin קשור לירידה בסימפטומי דכאון במתבגרים עם אקנה בינוני עד חמור, על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון מאי של Archives of Dermatology.

Isotretinoin הינו הטיפול הזמין היעיל ביותר לאקנה שלא הגיבה לטיפולים אחרים, אומרת ד”ר כריסטינה צ’יה ממיזורי ושותפיה. עלייה במספר מקרי דכאון והתאבדות בחולים שלקחו Isotretinoin ודווחו ל-FDA גרמו לדאגה רבה ובעקבותיהם פורסמו הערות בנושא תופעות לוואי פסיכיאטריות.

132 מתבגרים בגילאים 12-19 שנה עם אקנה בינונית עד חמורה השתתפו במחקר קוהורט. כלי סטנדרטי לדיווח עצמי, CES-D, שימש להערכת סימפטומי דכאון. דירוגי CES-D ממוצעים הושוו בין קבוצות הטיפול (isotretinoin לעומת טיפול שמרני מקסימלי), וכן השכיחות והיארעות המדדים הצביעו על דכאון משמעותי קליני (CES-D score > 16).

ב-101 נבדקים אשר השלימו את המחקר, לשתי הקבוצות היה אחוז דומה של חולים עם דכאון משמעותי קליני, המבוסס על מעקב מדדי CES-D, מותאם למדד CES-D בתחילת המחקר ולמין. שתי הקבוצות היו דומות במונחי היארעות סימפטומי דכאון חדשים. אף אחד מהנבדקים בקבוצת isotretinoin לא דיווח על מחשבות אובדניות.

מיגבלות המחקר כללו: מדגם קטן; חוסר במידע על תת קבוצות גנטיות; בחירת נבדקים לא אקראית; יחס גדול יותר של נשים בקבוצת isotretinoin; ביאס של CES-D.

שימוש ב-isotretinoin לטיפול באקנה בינונית עד חמורה במתבגרים לא העלה סימפטומי דכאון. נהפוך הוא, טיפול באקנה בדרך השמרנית או עם isotretinoin נמצא קשור לירידה בסימפטומי הדכאון.

Arch Dermatol. 2005;141:557-560

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה