בשימוש ב-salmeterol יחד עם montelukast נצפית פעילות משותפת (Chest)

ממצאי מחקר שפורסמו לאחרונה מעידים כי השימוש ב-salmeterol בשילוב עם montelukast יוצר השפעה מגוננת מוגברת מפני אתגר תרמי בחולי אסטמה רגישים.

החוקר הראשי, ד”ר McFadden, מסביר בראיון כי שילוב של מתן מינונים יחידים סטנדרטיים של montelukast ושל salmeterol יוצר הגנה מניעתית נוספת בחולים הסובלים מאסטמה המושרית בשל אימון גופני המראה עמידות לגישות הטיפול הרגילות.

החוקרים מציינים כי ידוע שכל אחת משתי התרופות לבדה מעכבת את חסימת דרכי האוויר בעקבות גירוי תרמי כמו אימון גופני ואיוורור-יתר, אך לא נבדק בעבר האם קיים יתרון למתן טיפול משולב.

במחקר השתתפו 11 חולי אסטמה אטופית הסובלים מרגישות לגירוי תרמי. בדיקת הביקורת נערכה בעת איוורור-יתר ללא מתן טיפול מקדים. הדבר גרר ירידה בשיעור של 24.6% בערך ה-FEV1.

מתן salmeterol לפני ביצוע בדיקת האתגר העלה את ערך ה-FEV1 בשיעור של 10.4%, ואילו מתן montelukast לפני הבדיקה גרר עליה בשיעור של 4.1%. מתן טיפול משולב גרם לשיפור של 12.4%.

שתי התרופות יצרו הגנה מפני תגובה חסימתית בעקבות האתגר במידה דומה. מתן salmeterol הפחית את שיעור החסימה בכ-60% ואילו montelukast גרר הפחתה בשיעור של 34.6%. אולם, מתן טיפול משולב הוביל להפחתה בשיעור של 84.9% במידת ההיצרות של דרכי האויר.

החוקרים מסיקים כי נראה שמתן הטיפול המשולב מספק הגנה יתרה, בהשוואה למתן כל אחת מהתרופות בנפרד. יתר על כן, מוסיף ד”ר McFadden, כי נראה שמתן הטיפול המשולב גם מאריך את משך ההשפעה המגוננת ומפחית את הסיכוי להתפתחות טכיפילקסיס בתגובה לטיפול.


Chest 2005;127:1572-1578.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה