סטנטים משחררי תרופות מראים יעילות במקרים בסיכון גבוה

סוכנות רויטרס מדווחת באתר מדסקייפ על הודעות שהתקבלו השבוע מחברות בוסטון סיינטיפיק וג’ונסון וג’ונסון, כל אחת בנפרד, על נתונים המראים כי סטנטים משחררי תרופות המיוצרים על ידיהם עזרו לשמור על כלי דם ללא חסימה בחולים בסיכון גבוה עם מחלת עורקים כלילית.

החברות הציגו את הנתונים בפריז קורס על רהוסקולריזציה, כנס הקרדיולוגיה ההתערבותית הגדול באירופה.

בבוסטון סיינטיפיק אמרו כי תוצאות מעקב מחקר Taxus V, המשתמש באולטראסאונד אינטרווסקולרי, הראו שיפור בחולים עם חסימות בכלי דם קטנים וגדולים הדורשים סטנטים רבים, בהשוואה לקבוצת ביקורת.

מושתלי סטנט טקסוס פיתחו חסימת כלי דם ב-13.2% מהמקרים ב-9 חודשים, לעומת 31.8% מהחולים בקבוצת הביקורת. המחקר עקב אחר 1,172 חולים ב-9 חודשים.

במחקר השני של בוסטון סיינטיפיק, Taxus VI, הודגמה ירידה מתמשכת באחוז ההתערבויות החוזרות לאחר שנתיים ב-428 חולים. שרידות ללא סיבוכים משמעותיים היתה 90.3%, לעומת 79% בקבוצת הביקורת עם סטנט בר- מנטל.

ג’ונסון וג’ונסון, יצרנית סטנט ריבל, פרסמה מידע חיובי משני מחקרים אשר בדקו ביצועי סטנט מצופה תרופה סייפר בחולים סוכרתיים.

במחקר שכלל 607 חולים סוכרתיים, Arts II, אמרה החברה כי לאלו שקיבלו סטנט סייפר היו אחוזים נמוכים של סיבוכים משמעותיים כמו תמותה, שבץ והתקף לב לעומת חולים סוכרתיים שעברו מעקפים.

החברה בדקה יעילות סייפר קבוצה של 274 חולים סוכרתיים במחקר פורטוגז, והתוצאות היו חיוביות לעומת חולים לא סוכרתיים.

ג’ונסון וג’ונסון פרסמה גם תוצאות ארוכות טווח ממחקר רבל אשר הראו חולים שקיבלו סטנט סייפר ונזקקו לפחות הליכים חוזרים לאחר 4 שנים לעומת אלו שקבלו סטנט בר- מנטל. במחקר, 91.8% מהחולים עם סטנט סייפר היו ללא סיבוכים משמעותיים כולל התקף לב ותמותה לאחר 4 שנים, בהשוואה ל-73.4% בקבוצת הביקורת.

הערת מערכת: השבוע פירסמנו מחקר ב-NEJM לפיו לניתוחי מעקפים יש עדיין יתרון על פני PCI במקרי פגיעה ביותר משני עורקים, אם כי המחקר ב-NEJM נעשה לפני השימוש בסטנטים משחחרי תרופה.

לקישור ב-e-med

הסטנט של בוסטון סיינטיפיק אינו משווק בישראל על רקע סכסוך משפטי שיש לבוסטון מול חברה ישראלית. על הנסיון הישראלי בסייפר – תוכלו לעיין בהרצאות המוצגות באתר בלעדית מתוך כנס האיגוד הקרדיולוגי האחרון.

לקישור ב-e-med

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה