אסתמה מהווה גורם סיכון למחלה פנוימוקוקלית פולשנית (N Engl J Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי אסתמה היא גורם סיכון עצמאי למחלה פנוימוקוקלית פולשנית (IPD). החוקרים מציעים, כי חולי אסתמה יתווספו לרשימת החולים להם יש לתת חיסון.

החוקרים אספו נתונים מתוך מאגר מידע ציבורי, על נבדקים בגילאי 2-49 שנים, והתאימו לכל חולה עם IPD, 10 אנשים ללא IPD שנבחרו באקראי כבקרה. החוקרים זיהו את הגורמים הקשורים עם סיכון גבוה ל- IPD, בכל החולים.

אסתמה הוגדרה ע”י החוקרים, כאיבחון אחד או יותר של אסתמה תוך כדי אישפוז, שתי אבחנות של אסתמה בקהילה, או שימוש בתרופות לטיפול באסתמה.

נמצא, כי 18% מ- 635 האנשים עם IPD סבלו מאסתמה, לעומת 8.1% בלבד ממשתתפי הבקרה. בהשוואה למשתתפי הבקרה, אנשים עם אסתמה היו בסיכון מוגבר ל- IPD (OR 2.4). באנשים ללא גורמי סיכון נוספים, ההיארעות השנתית של IPD עמדה על 4.2 ל- 10,000 באנשים עם אסתמה בסיכון גבוה, 2.3 ל- 10,000 באנשים עם אסתמה בסיכון נמוך ועל 1.2 ל- 10,000 באנשים ללא אסתמה.

החוקרים הסיקו, כי אסתמה מהווה גורם סיכון עצמאי ל- IPD, וכי הסיכון ל- IPD בחולי אסתמה הוא יותר מכפול מאנשים ללא אסתמה. החוקרים ממליצים לבדוק את הצורך בחיסון לחולי אסתמה, בעיקר לאור העלייה בשכיחות של אסתמה בארה”ב.

N Engl J Med. 2005;352:2082-2090

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה