Infliximab מפחית נזק של דלקת מפרקים שגרונתית (Arthritis Rheum)

חולים עם דלקת מפרקים שגרונתית (RA) אשר אינם מראים שיפור קליני לאחר טיפול עם infliximab עדיין עשויים להפיק תועלת מטיפול זה, אשר נראה כי הוא מגן נגד נזק למפרקים, על פי חוקרים אמריקאים ואירופאים.

חסמי TNF כמו infliximab מפחיתים TNF וכתוצאה מכך ציטוקינים אחרים המופעלים ע”י TNF ומכניזם העברת אותות, לרמה מספקת לעיכוב פעילות אוסטאוקלסטים, אפילו אם יש מספיק פעילו TNF ליצירת דלקת, אומר חוקר ראשי ד”ר ג’וזף סמולן מאונ’ וינה.

ד”ר סמולן ושותפיו בדקו נתונים ממחקר שבו 428 חולי RA קיבלו infliximab ומטוטרקסט או מטוטרקסט ופלצבו.

בשבוע 54, חולים בקבוצת infliximab אשר לא הראו שיפור של 20% על פי קריטריון אמריקני לראומטולוגיה (לא מגיבים ל-ACR20) הראו שיפור קל אך משמעותי במדד פעילות מחלת מפרקים 28, ספירת מפרקים וגידים ורמות חלבון C רקטיבי.

אלו שלא הגיבו ל-ACR20 בקבוצת infliximab הראו עיכוב משמעותי בהתקדמות בהשוואה לאלו שלא הגיבו בקבוצת מטוטרקסט ופלצבו, מדווחים החוקרים בגיליון אפריל של Arthritis and Rheumatism.

ללא קשר לתגובת ACR, התקדמות רדיוגרפית היתה גדולה יותר בנבדקי פלצבו בהשוואה לנבדקי infliximab. אלו שלא הגיבו ל-infliximab, עדיין הראו שיפור משמעותי בעיכוב נזק מבני בהשוואה לקבוצת מטוטרקסט ופלצבו.

חסמי TNF עשויים להיות בעלי השפעה שונה על דלקת והרס עם העדפה לעיכוב דרכי ההרס. לכן, חסמי TNF יכולים להפוך דלקת מפרקים הרסנית ללא הרסנית, מסכמים החוקרים.

Arthritis Rheum 2005;52:1020-1030

לידיעה במדסקייפ

<!–




–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה