תינוקות בגיל חודשיים שנחשפו ל- SSRI בהריון רגישים פחות לכאב (Pediatrics)

לפי מחקר חדש עולה, כי תינוקות בגיל חודשיים, שנחשפו לתרופות מעכבות ספיגת סרוטונין באופן סלקטיבי (SSRI) במהלך ההריון, רגישים פחות לכאב.

מחקרים קודמים הראו, כי חשיפה של עוברים לתרופות ממשפחת SSRI בזמן ההריון, מביאה לרגישות מופחתת לכאב אחרי הלידה. החוקרים במחקר זה ביקשו לבדוק, האם ישנה רגישות מופחתת לכאב גם חודשיים אחרי הלידה.

החוקרים השוו בין 3 קבוצות של תינוקות: קבוצה 1, של תינוקות שנחשפו ל- SSRI רק בזמן ההריון (11 תינוקות), קבוצה 2, של תינוקות שנחשפו ל- SSRI בזמן ההריון ואחריו דרך ההנקה (30 תינוקות), וקבוצה 3, של תינוקות שלא נחשפו ל- SSRI (22 תינוקות).

החוקרים בדקו את פעילות הפנים ואת התגובתיות האוטונומית של הלב (תגובתיות נשימתית ושונות קצב הלב) בתינוקות, לפני פרוצדורה כואבת, בזמן הפרוצדורה, ואחריה. החוקרים בדקו גם את מצב הרוח של האמהות, את רמת התרופות שהן לוקחות ואת התפתחות התינוקות בגיל 2 ו- 8 חודשים.

נמצא כי פעילות הפנים עלתה בכל הקבוצות מיד לאחר הפרוצדורה, אך העלייה היתה נמוכה באופן מובהק בקבוצה 1. בתקופה שאחרי הפרוצדורה, קצב הלב היה נמוך באופן מובהק בקבוצות 1 ו- 2. לפי בדיקת הפעילות האוטונומית של הלב נראה, כי התינוקות שנחשפו ל- SSRI חזרו מהר יותר לפעילות פרסימפטטית, לעומת התינוקות שלא נחשפו ל- SSRI, שהמשיכו את התגובה הסימפטטית. החוקרים מדווחים, כי מצב הרוח של האם ונוכחות של קלונזפם (Clonex), לא השפיעו על התגובה לכאב.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מתאימים לממצאים של המחקרים הקודמים, לגבי רגישות מופחתת לכאב ביילודים שנחשפו ל- SSRI בזמן ההריון, כך שההשפעה של החשיפה לתרופות במהלך ההריון, נמשכת כנראה גם בגיל חודשיים.

Pediatrics. 2005 Feb;115(2):411-25.

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה