אינפליקסימב מפחית את הדלקת בחולים עם דלקת ענבייה חמורה (Br J Ophthalmol)

לפי מחקר חדש עולה, כי עיכוב של TNF אלפא ע”י הנוגדן המונוקלונלי אינפליקסימב (Remicade), מייצב או משפר את הראייה של חולים עם דלקת הענבייה (Uveitis) שמאיימת על הראייה, כולל חולים עם מחלת בכצ’ט. לפי החוקרים, TNF אלפא הוא גורם חשוב בפתוגנזה של דלקת הענבייה.

במחקר השתתפו 13 מטופלים עם דלקת ענבייה שמאיימת על הראייה, שטופלו בתרופות מדכאות חיסון אחרות. ששה מהמטופלים סבלו ממחלת בכצ’ט, 1 סבל מסרקוידוזיס, 1 מ- birdshot retinochoroiditis ול- 3 היתה רק עין מתפקדת אחת. המטופלים קיבלו עירויים של 200 מג אינפליקסימב, בנוסף לטיפולים האחרים שקיבלו, כאשר טיפולים נוספים ניתנו לפי התגובה לטיפול.

החוקרים מדווחים, כי הטיפול במעכבי TNF אלפא הביא לדיכוי של הדלקת בעין ולשיפור קליני בכל החולים, ובמיוחד בחולים עם מחלת בכצ’ט. בשלושה חולים עם מחלת בכצ’ט ובשני חולים עם דלקת ענבייה אחורית, נראה שיפור משמעותי בחדות הראייה. חדות הראייה נשארה יציבה בכל שאר החולים, למעט שניים.

החוקרים הסיקו, כי יש להוסיף את הטיפול במעכבי TNF אלפא, לטיפולים האחרים שניתנים לדלקת ענבייה שמאיימת על  הראייה. הדבר נכון במיוחד, בחולים עם מחלת בכצ’ט.

Br J Ophthalmol 2005;89:533-536.

 

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה