כימותרפיה במינון צפוף אינה משפרת הישרדות של חולי סרטן ריאה (J Natl Cancer Inst)

לפי מחקר חדש עולה , כי חולים עם סרטן ריאה מסוג small-cell (SCLC), שקיבלו כימותרפיה במשטר של מינון צפוף (dose-dense), יחד עם תמיכה של תאי אב, פיתחו פחות זיהומים ועברו פחות ימי טיפול, אך לא שרדו יותר מאשר חולים שקיבלו כימותרפיה במינון רגיל.

במחקר השתתפו 318 חולי SCLC, עם פרוגנוזה טובה יחסית. החולים קיבלו 6 מחזורים של כימותרפיה מסוג ICE: איפוספמיד (Ifoxan), קרבופלטין (Carboplatin) ואטופוסיד (Etoposide). החולים חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות, כאשר קבוצה אחת קיבלה את מחזורי הטיפול עם 4 שבועות של הפרדה ביניהם (מינון רגיל) וקבוצה שניה עם שבועיים ביניהם (מינון צפוף).

החולים בזרוע של המינון הצפוף קיבלו גם תמיכה של תאי אב עצמוניים.

החוקרים מדווחים כי עצמה יחסית של 1.82 במינון, בזרוע המינון הצפוף, לא הביאה לשיפור בהישרדות. זמן ההישרדות הממוצע בזרוע הטיפול הרגיל היה 14.4 חודשים לעומת 13.9 חודשים בזרוע המינון הצפוף. גם שיעורי ההישרדות אחרי שנתיים היו דומים.

הרעילות ההמטולוגית היתה גבוהה באופן מובהק בזרוע המינון הצפוף, בהשוואה לזרוע הטיפול הרגיל, אך מספר מחזורי הטיפול שהסתבכו עם ספסיס נויטרופני, היה נמוך באופן מובהק (11.6% לעומת 15.3%).

לפי החוקרים, ממצאי מחקר זה, המתווספים לעדויות ממחקרים קודמים, מראים כי הגברה של מינון הכימותרפיה כטיפול ב- SCLC, אינה משפרת את תוצאות הטיפול, ולדעתם אין צורך בניסיונות נוספים שכאלו.

J Natl Cancer Inst 2005;97:666-674.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה