תוצאות טובות בטווח הארוך לתיקון מסתם מיטרלי בשל אנדוקרדיטיס (Circulation)

מחקר חדש מראה, כי ישנן תוצאות טובות בטווח הארוך לתיקון מסתם מיטרלי בשל אנדוקרדיטיס פעילה וכי שיעור הניתוחים החוזרים נמוך מאוד. לפי החוקרים, זהו המחקר הראשון הבודק את תוצאות ניתוח זה בטווח הארוך (10 שנים).

החוקרים העריכו 37 מקרים של חולים, שעברו תיקון מסתם מיטרלי בטכניקת קרפנטייר (Carpentier), בשל אנדוקרדיטיס פעילה. תיקון המסתם כלל אנולופלסטיה עם תותב ב- 84% מהחולים, חתך במסתם ב- 84% מהחולים ,קיצור או הזזה של הכורדאות ב- 51% מהחולים, טלאי פריקרדיאלי ב- 43% מהחולים ותפירה ישירה של הנקב בעלה המסתם ב- 11% מהחולים.

הפרוצדורות הקשורות שנעשו כללו תיקון של מסתם אאורטלי ב- 30% מהחולים ותיקון של מסתם טריקוספידלי ב- 6% מהחולים. סיבוכים מקדמים אחרי הניתוח כללו מוות של חולה אחד וניתוח חוזר לתיקון טלאי פריקרדיאלי בחולה אחד.

החוקרים מדווחים כי בחולה אחד היתה חזרה של  אנדוקרדיטיס. שיעור ההישרדות אחרי 10 שנים עמד על 80% ושיעור החולים שלא ניזקקו לניתוח חוזר במסתם המיטרלי אחרי 10 שנים עמד על 91%. אחרי 10 שנים, 96% מהחולים היו במצב תיפקודי טוב (NYHA בדרגה 1 או 2), כאשר 92% מהחולים היו עם אי ספיקה מיטרלית קלה או ללא אי ספיקה מיטרלית באקו.

Circulation 2005

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה