Candesartan (אטקנד) עלול לגרום ללחץ דם נמוך בחולים עם כשל לבבי

בפברואר האחרון אישר ה-FDA שינויים ברישום הבטיחות של טבליות candesartan cilexetil (אטקנד) בכדי להזהיר לגבי הסיכון ללחץ דם נמוך הקשור עם השימוש בתרופה בחולים עם כשל לבבי. שימוש בתרופה בקשישים עלול להיות קשור לעלייה בסיכון לתופעות לוואי המובילות להפסקת הטיפול.

מחקרי CHARM אשר העריכו את הירידה בתמותה ובתחלואה בחולים עם כשל לבבי, טיפול אטקנד נמצא קשור להיארעות גבוהה משמעותית של לחץ דם נמוך (18.8% לעמות 98%) ולחץ דם נמוך הקשור להפסקת הטיפול (4.1% לעומת 2.0%) בהשוואה לפלצבו.

לחולים עם כשל לבבי ולחץ דם נמוך סימפטומטי, מייעץ ה-FDA על ירידה זמנית במינון אטקנד או דיורטים (או שניהם). בקרה על לחץ דם מומלצת במהלך עלייה במינון ולאחריה.

תוצאות מחקרי CHARM מראים גם עלייה בהיעראות הפסקת הטיפול בגלל תופעות לוואי בחולים מעל גיל 75 אשר קיבלו אטקנד בהשוואה לפלצבו. תופעות לוואי המובילות להפסקת טיפול התרחשו בתדירות גבוהה יותר בקבוצת האטקנד עם עלייה של 3% או יותר כולל תיפקוד כליה לקוי (7.9% לעומת 4.0%), לחץ דם נמוך (5.2% לעומת 3.2%), והיפרקלמיה (4.2% לעומת 0.9%).

ה-FDA מייעץ לשקול ביתר רגישות מתן אטקנד לקשישים. יש לערוך מדידות קראטינין בסרום, אשלגן ולחץ דם בחולים אלו במהלך העלייה במינון ובתקופה שלאחר מכן.

אטקנד מותוות לשימוש לבד או יחד עם תרופות אחרות לטיפול ביתר לחץ דם ולהפחתת הסיכון לתמותה קרדיווסקולרית ואישפוזים בשל כשל לבבי בחולים עם כשל לבבי בחדר שמאל.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה