מטוטרקסט יעיל יותר מלפלונומיד בטיפול בראומטואיד ארטריטיס של צעירים (N Engl J Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי מטוטרקסט (abitrexate) מביא לשיפור קליני רב יותר מאשר לפלונומיד (arava), בטיפול בחולים עם ראומטואיד ארטריטיס של צעירים (JRA) רב-מפרקית.

במחקר השתתפו 94 מטופלים בגילאים 3-17 שנים. המטופלים הוקצו באופן אקראי לקבלה של לפלונמיד, מטוטרקסט או פלצבו במשך 16 שבועות, עם הארכה של 32 שבועות. החוקרים העריכו את המטופלים לפי מדד של הקולג’ האמריקאי (ACR Pedi 30) ולפי אינדקס לשיפור במחלה (Percent Improvement Index) בתחילת המחקר, כל 4 שבועות ב- 16 השבועות הראשונים וכל 8 שבועות ב- 32 שבועות ההארכה.

המטופלים קיבלו טיפול מקביל ב- NSAIDs ובסטרואידים במינון מוגבל. כל החולים קיבלו פולאט ו- triamcinolone hexacetonide במהלך המחקר. טיפולים אחרים למחלה הופסקו 14 יום לפני המחקר.

שמונים וששה מטופלים סיימו את השלב הראשון של המחקר ו- 70 נכנסו לשלב ההארכה. נמצא כי אחרי 16 שבועות, יותר מטופלים מקבוצת המטוטרקסט השיגו תגובה לפי ACR Pedi 30, אך לא נמצא שינוי מובהק לפי האינדקס לשיפור במחלה. החוקרים מדווחים כי השיפורים שנראו בשתי הקבוצות בשבוע ה- 16, נשארו גם בשבוע ה- 48.

תופעות הלוואי השכיחות בשתי הקבוצות כללו כאבי ראש ותסמינים של מערכת העיכול ושל האף והלוע. בקבוצת המטוטרקסט היתה שכיחות רבה יותר של עליות באמינוטרנספרזות.

N Engl J Med 2005; 352: 1655-1666


לידיעה המלאה

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה