תאופילין יעיל בטיפול בילדים עם סטטוס אסמטיקוס (Pediatr Crit Care Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי תאופילין (theophylline) טוב כמו טרבותלין (bricalin) או כמו שילוב של שתי התרופות, בטיפול בילדים עם סטטוס אסמטיקוס, המטופלים כבר באלבוטרול (albuterol) ובסטרואידים סיסטמיים. החוקרים טוענים, כי תאופילין צריך להישקל כטיפול מוקדם בחולים אלו.

לפי החוקרים, תאופילין משמש כמרחיב סימפונות בטיפול במחלות ריאה חסימתיות מזה שנים רבות. ניתוח-על שפורסם לאחרונה הסיק, כי אין מקום לשימוש בתאופילין בילדים המאושפזים עם סטטוס אסמטיקוס. המחקרים שצוטטו בניתוח-על, לא כללו ילדים על סף כשל נשימתי או ילדים המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ.

במחקר זה השתתפו 40 ילדים, בגילאים שבין 3-15 שנים, שהיו על סף כשל נשימתי כתוצאה מסטטוס אסמטיקוס, ואושפזו ביחידה לטיפול נמרץ. כל הילדים קיבלו סטרואידים דרך הוריד ואלבוטרול. קבוצה 1 קיבלה גם תאופילין יחד עם פלצבו, קבוצה 2 קיבלה טרבותלין יחד עם פלצבו וקבוצה 3 קיבלה תאופילין יחד עם טרבותלין.

לא נמצא כל הבדל בין 3 הקבוצות במדד אסטמה קליני לאורך זמן, במשך השהייה ביחידה לטיפול נמרץ או בשכיחות תופעות הלוואי, למעט קבוצה 3 בה היתה שכיחות גבוהה יותר של בחילות. ההוצאה הממוצעת של בית החולים על טיפול בחולה, היתה 280$ בקבוצה 1, 3,908$ בקבוצה 2 ו- 4,045$ בקבוצה 3.

החוקרים הסיקו, כי תאופילין הניתן בנוסף לסטרואידים דרך הוריד ולאלבוטרול, יעיל כמו טרבותלין בטיפול בילדים הסובלים מסטטוס אסמטיקוס ונמצאים במצב קשה. החוקרים מדגישים, כי טיפול בתאופילין יעיל יותר מטיפול בטרבותלין או בשילוב של שתי התרופות מבחינת עלות-תועלת.

Pediatr Crit Care Med. 2005;6:142-147

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה