יצירת התפשלות של צוואר השלפוחית משפרת את מידת השליטה הראשונית על מתן שתן לאחר כריתת ערמונית (Urology)

חוקרים גרמנים מדווחים כי יצירת התפשלות של צוואר השלפוחית גוררת שיפור במידת האיפוק הראשונית על מתן השתן המושגת לאחר כריתה רדיקלית רטרו-פובית של בלוטת הערמונית.

החוקרים מציינים כי אי-שליטה במתן שתן משפיעה על 6%-87% מהגברים שעוברים כריתה רדיקלית רטרו-פובית של הערמונית וכי דיווחים שונים סותרים זה את זה בנוגע להשפעת השימור של צוואר השלפוחית על יכולת השליטה במתן השתן לאחר כריתת הערמונית.

בכדי לחקור את הנושא, הערכיו החוקרים את יתרונותיה של יצירת התפשלות של צוואר השלפוחית בקרב 272 חולים שסבלו מסרטן ערמונית מקומי ועברו כריתה רדיקלית רטרו-פובית פתוחה של בלוטת הערמונית.

שלושה חודשים לאחר הניתוח, שליטה במתן השתן הופיעה בקרב 77% מהחולים שיצרו בהם התפשלות של צוואר השלפוחית, בהשוואה ל-60% מהגברים שלא עברו את פרוצדורת ההתפשלות.

אולם, 12 חודשים לאחר הניתוח, לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית בשיעור השליטה במתן השתן בין שתי הקבוצות (83% ו-86%). דירוגי איכות החיים היו גם הם גבוהים באופן מובהק לאחר 3 חודשים, אך לא כעבור 12 חודשים בקרב הגברים שבוצעה בהם הפרוצדורה.

החוקרים קוראים לביצוע מחקרים נוספים בנושא, אך מסיקים כי פרוצדורת ההתפשלות של צוואר השלפוחית מקצרת את משך הזמן עד להשגת שליטה מחודשת על מתן שתן לאחר הניתוח, למרות שלא נמצאה השפעה מובהקת סטטיסטית על מצב השליטה על מתן השתן כעבור 12 חודשים.

לידיעה במדסקייפ

Urology 2005;65:524-527.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה