נטילת איבופרופן מגנה מפני פרקינסון

לפי מחקר חדש עולה, כי נטילה יומית או שבועית של איבופרופן (advil), יכולה להגן על המשתמש מפני מחלת פרקינסון. המחקר הוצג בכנס ה- 57 של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה. חוקרים מדגישים כי ההשפעה המגנה נצפתה רק בחולים שנטלו איבופרופן, ולא בחולים שנטלו אספירין או תרופות אחרות ממשפחת ה- NSAIDs.

מחקרים קודמים הראו, כי תהליך דלקתי בנוירונים מהווה חלק מהפתוגנזה של מחלת הפרקינסון. אי לכך, ייתכן ולתרופות נוגדות דלקת יש יכולות מגנות.

החוקרים בדקו את הקשר בין שימוש באיבופרופן לבין מחלת הפרקינסון ב- 146,565 משתתפים מהמחקר American Cancer Society’s Cancer Prevention Study II Nutrition Cohort. החוקרים בדקו גם את ההשפעה שיש לאספירין, ל- NSAIDs אחרים ולאצטומינופן.

במעקב אחרי 1.25 מיליון שנות אדם, 413 אנשים פיתחו את מחלת הפרקינסון. הסיכון יחסי להתפתחות המחלה למשתמשים באיבופרופן לעומת לא משתמשים, היה 0.65. תוצאות אלה נשמרו גם אחרי תיקון לגיל, מין ועישון. בחולים שהשתמשו באיבופרופן פחות מפעמיים בשבוע, הסיכון לפרקינסון פחת ב- 27%, בחולים שהשתמשו באיבופרופן פחות מ- 7 פעמים בשבוע, הסיכון פחת ב- 28% ובחולים שהשתמשו באיבופרופן כל יום, הסיכון פחת ב- 39%.

החוקרים לא מצאו השפעה מגנה של התרופות האחרות שנבדקו. החוקרים שיערו כי ייתכן ובגלל השימוש הנפוץ יותר באיבופרופן, ניתן היה לראות קשר סטטיסטי מובהק שלא נראה בתרופות האחרות. כמו כן, ייתכן שמדובר בהשפעה מגנה ייחודית לאיבופרופן.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה