רוב מקרי התמותה בשל מחלת הסרטן בארצות הברית ניתנים למניעה באמצעות שינוי בסגנון החיים

ה-American Cancer Society דיווחה לאחרונה כי היה ניתן למנוע יותר מ-60% ממקרי התמותה הנגרמים בשל מחלת הסרטן במידה והאמריקאים יפסיקו לעשן, ירבו בפעילות גופנית, יאכלו מזון בריא יותר ויעברו את הסריקות המומלצות לגילוי סרטן.

בדיווח נכתב כי למעשה יכולים האמריקאים לצמצם את שיעור התמותה למחצית. בשנה זו צפוים 1,368 מיליון אמריקאים לגלות כי הם חולים בסרטן ו-563,700 אמריקאים צפוים למות ממחלת הסרטן.

על-פי הערכות ה-American Cancer Society יתרחשו בשנת 2005 כ-168,140 מקרי תמותה ממחלת הסרטן בשל עישון טבק בלבד. בנוסף, מצהיר הארגון, מדענים מעריכים כי כשליש (190,090) מתוך 570,280 מקרי התמותה הצפויים בשנת 2005 קשורים לתזונה ירודה, העדר פעילות גופנית, עודף משקל, השמנת יתר וגורמי סגנון חיים אחרים.

בסך הכל, מדובר ב-358,230 מקרים, או 62% ממקרי התמותה מסרטן.

ד”ר Thun, ראש המחלקה האפידמיולוגית בקבוצה שאיננה למטרת רווח, מסביר בראיון כי הנושא האמיתי הוא כמה אנשים ניתן באמת להציל, וכי במחצית מהמקרים לא נראה שמדובר במאמץ גדול.

הוא מוסיף כי במידה וניתן יהיה למנוע את העישון, ימנעו כמחצית ממקרי התמותה מסרטן וכי במידה וניתן יהיה לעזור לאנשים לשמור על משקל גוף תקין ולבצע יותר פעילות גופנית, ניתן יהיה למנוע כ-10% נוספים.

לדבריו, עליה בביצוע בדיקות סריקה של המעי הגס, בדיקות ממוגרפיה ובדיקות של משטח צוואר הרחם תתרום גם היא וסביר מאוד שניתן לצמצם את התמותה בכ-50%.

ד”ר Thun מדגיש כי מטרת הדיווח איננה לגרום לחולי הסרטן לחוש שהם אלו שגרמו למחלתם, אלא להפך. הוא מסביר כי עישון, השמנת יתר, וחוסר פעילות גופנית מתוארים לעיתים קרובות כגורמים רצוניים , אך הבחירות שאנו עושים בנוגע אליהם נעשות באופן חברתי. לכן, לדבריו, בתכנון הקהילות שלנו ואורח חיינו עשינו, בהסח הדעת, בחירות רבות שפועלות כיום בניגוד לבריאותינו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה